Servicedesk-tekniker till Borlänge

Transportstyrelsen / Supportteknikerjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Borlänge, Nora, Västerås, Örebro, Karlstad eller i hela Sverige

Nu söker vi dig med starkt kundfokus och erfarenhet samt är redo att ta stort ansvar. Du drivs av att ge bästa möjliga support och service till våra slutanvändare. Vi söker flera till vår servicedesk varav en av dessa skall vara Senior servicedesktekniker. Att arbeta inom Servicedesk för it och telefoni på Transportstyrelsen innebär varierande arbetsuppgifter inom olika områden. En spännande arbetsmiljö med variation. Vi arbetar i ett ärendehanteringssystem där vi hanterar alla ärenden och åtgärder enligt processer baserade på ITIL. Vår servicedesk är en bra plattform för att sedan kunna gå vidare karriärmässigt inom myndigheten

Sektionen för kontors-it och support tillhör avdelning It och består av 23 medarbetare. Vi har i uppdrag att utifrån verksamhetens behov tillhandahålla användarvänliga och moderna it-tjänster, it-stöd och produkter inom området användarnära it.

Dina framtida arbetsuppgifter

• arbeta med att hantera felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Transportsstyrelsen, både via telefon och besök
• genomföra felsökningsåtgärder av it- och telefonirelaterade ärenden, konferensrumsutrustning, videokonferenssystem samt dess kringutrustning och stödsystem, basapplikationer, verksamhetsapplikationer och bakomliggande infrastruktur
• fånga upp myndighetens behov gällande it- och telefonsupport
• omvärldsbevaka området och kontinuerligt förbättra vår leverans
• ingå i ett beredskapsschema utanför kontorstid var 5:e vecka och agera i rollen som incidentmanager
• vara delaktig i olika projekt
• stötta andra verksamheter vid behov.

Du måste ha

• erfarenhet och kompetens för den efterfrågade tjänsten
• relevant utbildning för efterfrågade tjänster
• erfarenhet av installations- och felsökningsarbete inom it- och telefoniområdet via telefon och fjärrstyrningsverktyg
• erfarenhet av användaradministration i Microsoft Active Directory
• erfarenhet av att arbeta med större standardiserade klientmiljöer i företagsmiljö baserade på Microsoft Windows OS (Windows 7 och Windows 10), MS Office, hårdvara, nätverk, mobila enheter och kringutrustning som t.ex. multifunktionsskrivare i företagsmiljö, digitala skärmar, projektorer och headset
• förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska.

Det är meriterande om du också har

• jobbat i stödsystem för it-support
• arbetat enligt rutiner och processer baserade på ITIL.

Vi vill att du

• är ansvarstagande, strukturerad och har ett stort eget driv
• motiveras av att vara effektiv och brinner för att vara serviceinriktad och bemöta våra slutanvändare på ett professionellt och pedagogiskt sätt
• har förmåga och vilja att skapa goda resultat i samarbete med övriga kollegor
• är kommunikativ: du gillar att skriva, berätta och förklara för olika målgrupper
• kan ställa om efter behov och blir sporrad av att ditt arbete varierar mycket från dag till dag
• är intresserad av utveckling inom it- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden
• älskar att jobba med människor.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?

Anställningen är tillsvidare med placering i Borlänge, tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.

Du är välkommen att kontakta sektionschef, Richard Samuelsson, 010-495 61
richard.samuelsson@transportstyrelsen.se
Saco, Nils Forsman och ST, Jeanette Hultin nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 14 maj 2019 märkt med referensnummer TSG 2019-1526. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen

Kort om avdelning It

Avdelning It stöder alla avdelningar i it-frågor och arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur. Vi är 250 medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-04-30

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
Jussi Björlings väg 19
78123 Borlänge

Kontorsadress
Jussi Björlings väg 19

Jobbnummer
4761354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: