Servicedesk-tekniker med intresse för innovation
Kentor IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kentor IT i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige På Kentor jobbar vi nära våra kunder och låter inspiration, nyfikenhet och energi prägla våra projekt. Vi vågar tänka nytt och vi tar ibland utmanande vägval. Då vi brinner för att skapa verklig nytta får vi långsiktiga relationer med våra kunder. Kentor har 300 medarbetare i Stockholm, Göteborg och St. Petersburg och är en del av TeleComputing-koncernen. Kentor har varit lönsamt varje år sedan starten 1983, något vi är mycket stolta över.
Kentor växer hela tiden och söker nu en Servicedesk-tekniker som tillsammans med de andra kollegorna i teamet, kan erbjuda en hög servicegrad och lösa problem. Vi tror även att du är driven och vill vara med att skapa en Service desk funktion från start.
Publiceringsdatum2017-02-06Dina arbetsuppgifterSom en del av Kentors servicedesk kommer du bland annat att hjälpa vår kund att ansluta nya system till integrationsplattformer, felsöka när kommunikationen inte fungerar som den ska samt agera länken till förvaltningsgruppen för att lösa mera komplexa problem.
KvalifikationerVi söker dig som är serviceinriktad, tycker om att ha många kontakter med olika människor varje dag och vill arbeta i ett team. Du har ett strukturerat arbetssätt och kompetens inom systemteknik. Du trivs när du får hjälpa till med att lösa kundens problem och bidrar gärna med din kunskap till dina kollegor.
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet från teknisk servicedesk
• Har kompetens inom Unix, Marval, Groovy, Bitbucket, MySQL, SoapUI, JIRA, Kibana
• Har god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift
• Gillar att ta dig an och lösa komplicerade problem tillsammans med andra
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av certifikathantering med OPENSSL/Keystore
Varför ska du jobba hos oss?
På Kentor kan vi Digital innovation och Digital livscykelhantering. Det betyder bland annat att vi tycker det är viktigt att vi som konsulter kan de senaste teknikerna och metoderna för att kunna ge våra kunder de bästa råden. Det betyder även att vi är riktigt bra på att hjälpa våra kunder att hantera och vidareutveckla existerande system med de bästa metoder och verktyg som finns utifrån systemens behov.
Vi erbjuder möjligheten att ta steget in i en stabil och väletablerad organisation, där du ändå arbetar i en liten grupp med stort eget inflytande. Vi värdesätter kompetensspridning och träffas regelbundet för att lära av varandra. Kentor är för andra året i rad certifierad arbetsgivare hos Karriärföretagen, vilket är en prestigefull utmärkelse vi är stolta över. Du vill, liksom vi, ha kul på jobbet - och du vill fortsätta att utvecklas!
Så ansöker duLåter detta intressant? Sök redan idag! Har du frågor om tjänsten eller Kentor, tveka inte att höra av dig direkt till teamchef Joakim Orrhult,
joakim.orrhult@kentor.seVaraktighet, arbetstid
1 -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKentor IT
AdressKentor IT
Vasagatan 38, 6 tr
11120 Stockholm
KontorsadressVasagatan 38, 6 tr
Jobbnummer 3303073
Observera att sista ansökningsdag har passerat.