ServiceDesk Specialist Swedish
Hcl Technologies Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-05-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "ServiceDesk Specialist Swedish" (publicerad 2017-07-11) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hcl Technologies Sweden AB i Stockholm,
Sala,
Linköping,
Skövde,
Göteborg eller i
hela Sverige HCL är ett av världens största företag inom infrastrukturella IT-tjänster, bland annat har HCL hanterat IT infrastrukturella åtaganden för mer än 250 kunder världens över de senaste två decennierna. HCL har ett drivande värde för företag i Sverige då HCL är en stark aktör där man kan erbjuda smart lösningar inom information och kommunikations teknologier som hjälper företag att nå nya marknader på ett effektivt tillvägagångssätt genom att man tillhandahåller konkurrenskraftiga tjänster och kostnader. HCL har etablerat flera kontor runt om i stora städer som Stockholm, Göteborg och Helsingborg för att kunna tillgodose sina Svenska kunders affärsbehov på nära håll. Som ett led i HCL's engagemang i Norden har bolaget haft en juridisk enhet och kollektivavtal (Unionen) sedan 2012. HCL Nordiska resa påbörjades redan 1999 med ett regionalt huvudkontor i Stockholm. I dag har vi 6 lokalkontor och 3 leveranscentrum (datacenters) med över 2500 konsulter som gör
Vi har en ledig position som Service Desk Specialist med Stockholm som arbetsplats.
Arbetsbeskrivning:
I rollen som Service Desk/Support Specialist kommer du att arbeta i en Service Desk belägen i Stockholm med ansvarsområdet att tillhandahålla intern IT-Support till en av våra kunder i Sverige över telefon, email, chat samt fjärranslutning. Service Desk äger alla ärenden och innehar ansvaret för ärendets livscykel.
• Hjälp användare i deras IT-miljö genom att identifiera, analysera, klassificera, prioritera och lösa ärenden. Svara på frågor som användarna har gällande IT miljön samt lösenordshantering.
• Koordinera ärenden tillsammans med andra funktioner i verksamheten som externa leverantörer/System förvaltare/System Specialister
• Arbeta proaktivt för att förbättra leveranskvaliteten och kundnöjdheten.
• Arbeta med värdesättande aktiviteter som Knowledge Base management
• Följa kvalitetsnormer, lagstiftningskrav och företagspolicys
• Ge stöd för lösning vid första kontakt samtidigt som man säkerställer överlevnaden av SLA.
Service Desken är en del av IT Produktion som ansvarar för utveckling, förvaltning och leverans av IT infrastruktur.
Vi letar efter dig som har minst 1 år erfarenhet av arbete i en Helpdesk/Service Desk eller liknande relevant arbete. Du har erfarenhet av att ge support till användare via telefon eller någon av de andra nämnda kontaktytorna. Du har bred teknisk kompetens samt god system kännedom. Vi ser att du har praktisk erfarenhet av ITIL och har arbetat i nära samarbete med Incident Management eller liknande process orienterat arbete. Din förmåga att utrycka dig i såväl skrift som tal är väldigt viktigt för tjänsten. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom Bank och finans sektorn.
Som person har du en gedigen förmåga att samarbeta med andra på ett bra sätt och med en bra värdegrund gentemot andra individer. Vidare ser vi att du är noggrann, kommunikativ, en god lyssnare och anser att god service gör skillnad.
För denna tjänst är det viktigt att du är tillgänglig för vår kund på obekväma arbetstider och beredskap ingår i denna tjänst utöver ordinarie arbetstider.
I denna tjänst blir du direkt anställd av HCL Technologies Sweden.
Svenska är ett krav för tjänsten samt att du behärskar engelska i tal och skrift.
Vi ser fram emot att höra av dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader med möjlighet till förlängning
Publiceringsdatum2017-05-17ErsättningEnligt överenskommelse/Marknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-16
KontaktKavita.naker@hcl.comChrister.jonsson@hcl.comFöretagHCL Technologies Sweden AB
AdressHCL Technologies Sweden AB
11134 STOCKHOLM
KontorsadressSveavägen 21 4TR
Jobbnummer 3506085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.