ServiceDesk IT

KappAhl / Supportteknikerjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KappAhl i Mölndal, Göteborg, Partille, Kungsbacka, Lerum eller i hela Sverige

Vi som jobbar på KappAhl har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft, att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka!

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 360 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. Cirka 53 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.

2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.

KappAhls IT-avdelning söker nu en engagerad medarbetare med service och teknik som ledord till ServiceDesk för Butiksystem . Som medarbetare i ServiceDesk får du möjlighet att arbeta med varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en dynamisk miljö. KappAhls huvudkontor i Mölndal är en kreativ arbetsplats på ett modeföretag i tiden. Vi erbjuder god stämning, medryckande utmaningar och stora möjligheter att bidra och att utvecklas.

Ditt ansvar
ServiceDesk Butik ansvarar för supporten till KappAhls butiker i alla länder. IT systemen i butik består av både kontor- och butiksmiljö. De viktigaste komponenterna i butiksmiljön är funktionaliteten i kassasystemet och dess periferi enheter. Som medarbetare i vår ServiceDesk ingår du i ett team på 8 personer. Du agerar första kontakten för butikspersonalen i butik rörande deras tekniska problem, primärt via telefon och mail. Du ansvarar självständigt för att samla in den nödvändiga informationen som behövs för att kunna hantera ärendet, göra en analys och undersökning om var problemet kan ligga. Du agerar sakkunnig i butiksrelaterade utvecklingsuppdrag och projekt. I vår vardag arbetar vi proaktivt för att effektivisera supportprocessen och säkerställa att butikens behov av support minskar.

Din profil
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i en ServiceDesk med fokus på IT. Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande. Tidigare erfarenhet av butikssystem, nätverk och mobilitet ser vi som en stor fördel. Kunskaper i norska, finska och polska är meriterande. Tempot är högt på ServiceDesk så vi ser gärna kandidater som kan prioritera och ta snabba beslut. Självklart kommunicerar och informerar du på ett enkelt och tydligt sätt både på svenska och engelska.

Din personlighet
Som person är du social och serviceinriktad och har lätt för att prata med nya människor. Du tar stort ansvar i ditt arbete och har en hög noggrannhet i det du gör. Vi ser gärna att du själv driver ditt arbete framåt och tar ansvar för att processer och arbetssätt följs. Du samarbetar gärna och har ett genuint intresse för att hitta dom bästa lösningarna för butik. För oss är det självklart att vara lösningsorienterad och våga ställa frågor, samt har förmåga att avgöra när ärendet är i behov av att slussas vidare.

Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning, placerad på IT-avdelningen vid vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde sker så snart som möjligt efter överenskommelse.

Din ansökan ser vi fram emot senast den 6 januari 2019. Urval sker löpande, så dröj inte med din ansökan.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Rickard Källdén, Teamledare ServiceDesk på tel 031-771 5674 eller Thomas Turner, Operations and Service Manager på tel. 031-771 5833.

Facklig företrädare för Unionen är Lotta Silow, tel. 031-771 5829. Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, tel. 031-771 5643.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-21

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Lena Wendt +46 317715569, +46 704715569

Företag
KappAhl

Adress
KappAhl
Box 303
43124 Mölndal

Kontorsadress
Idrottsvägen 14

Jobbnummer
4525790

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KappAhl

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KappAhl: