Servicedesk Analysts

Professionals Nord Stockholm AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-07-08


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professionals Nord Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Botkyrka eller i hela Sverige

Starta hösten hos Itm8 - Vi söker två Servicedesk Analysts!
Vill du ta nästa steg i IT-branschen, utveckla dina tekniska färdigheter och samtidigt bidra till förstklassig användarsupport? Då är det här rollen för dig!

Information om tjänsten
Just nu söker vi två personer till Itm8:s servicedesk i Stockholm eller Malmö. Du blir en viktig del av ett erfaret team som tar emot inkommande ärenden och hjälper användare via telefon - en perfekt roll för dig som gillar högt tempo, kundkontakt och problemlösning.Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord, och vi finns tillgängliga för frågor under hela processen på info@pn.se.

Erbjudande
Möjlighet att bygga en stabil grund inom IT och support
En social, lärande miljö med stöd av en buddy vid start
Variation i kundkontakt, tekniska problem och typer av verksamheter

Publiceringsdatum
2025-07-08

Dina arbetsuppgifter
Som servicedesk analyst är du första kontaktpunkt för Itm8:s kunder. Du tar emot inkommande ärenden via telefon, kategoriserar och dokumenterar dem, och genomför felsökning eller beställningar. Ditt fokus ligger på att ge snabb, professionell support - både tekniskt och kommunikativt.Du följer upp dina ärenden dagligen och bidrar till att effektivisera och förbättra processerna inom teamet. Arbetet är självständigt men samordnas tätt med kollegor i teamet. Kunderna tillhör olika branscher vilket gör variationen stor, från fastighetsbolag till butiker.

Exempel på arbetsuppgifter:
Ta emot och hantera inkommande samtal från användare
Kategorisera, prioritera och dokumentera ärenden
Utföra felsökning inom exempelvis Office 365, nätverk, betalterminaler och applikationer
Göra beställningar inom ramarna för servicedeskuppdraget
Följa upp ärenden och återkoppla till kunder
Bidra till kunskapsdelning inom teamet
Arbeta enligt rutiner och föreslå förbättringar i arbetssätt

Vi söker dig som
Teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet av IT-support
Mycket god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska
Förmåga att hantera högt tempo och många samtal
Bekväm med att jobba med telefonen som ditt främsta arbetsverktyg
Van att jobba strukturerat och prioritera

Meriterande:
Kunskap om ITIL-ramverket
Erfarenhet av servicedeskverktyg som ServiceNow eller Jira

För att trivas i rollen tror vi att du är ansvarstagande, flexibel och kommunikativ. Du gillar att samarbeta, tar egna initiativ och har lätt för att skapa god kontakt med både kollegor och kunder. Att ge bra service är viktigt för dig - oavsett om det gäller ett återkopplingsmejl eller en guidning över telefon. Du är inte rädd för att ta dig an nya situationer och gillar när det händer mycket.

Praktisk information

Start: Augusti (andra eller tredje veckan)

Omfattning: Heltid, initialt 3 månader

Placering: Stockholm eller Malmö

Arbetstider: Varierar mellan 07:00-18:00 (schemalagt)

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Professionals Nord Stockholm AB (org.nr 559334-4665)

Arbetsplats
Itm8 Sverige AB

Kontakt
Alva Guimaraes Mohand
Alva.mohand@pn.se

Jobbnummer
9421947

Prenumerera på jobb från Professionals Nord Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professionals Nord Stockholm AB: