Serviceassistent i en kreativ miljö

Kungliga Tekniska Högskolan / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi.

Skolan för informations- och kommunikationsteknik bedriver internationellt framstående forskning och utbildning inom elektronik, programvaru- och datorsystem samt kommunikationssystem. Skolans forskning omfattar både grundläggande och tillämpade projekt samt innehåller betydande inslag av innovativ och entreprenöriell verksamhet. Utbildningsutbudet är brett och omfattar kandidat- och högskoleingenjörsprogram, civilingenjörsprogram, masterutbildningar samt doktorsprogram. Skolan för informations- och kommunikationsteknik har ett nära samarbete med svensk och internationell industri, forskningsinstitut samt intresseorganisationer som Kista Science City.




Publiceringsdatum
2017-05-31

Dina arbetsuppgifter
Skolan etablerade under 2016 ett nytt Servicecenter som består av en reception med godsmottagning och första linjens service, samt en "back-office-funktion" där personalen i Servicecenter handlägger och administrerar ärenden inom ett antal ansvarsområden.

Etablerandet av Servicecenter har skett i samband med att skolans förvaltning centraliserats och målet med Servicecenter är att skapa en mer effektiv och jämställd service för skolans besökare, personal och studenter.

Vi söker nu en serviceassistent på deltid, som kan backa upp för den ordinarie personalen under ett antal pass/vecka samt rycka in vid behov. Som serviceassistent kommer du ha en viktig roll i den fortsätta uppbyggnaden av Servicecenter och dess receptionsverksamhet. Personalen i receptionsdisken är KTH Kistas ansikte utåt och en vital del i besökarnas upplevelse gällande bemötande och service.

I Servicecenter är det en kreativ och positiv atmosfär där du dagligen kommer att möta människor med bakgrund från hela världen. Du kommer att ha stor variation i din vardag där du kommer att få svara på frågor direkt över disk men även via telefon och mejl. Du kommer att hantera de flesta av första linjens arbetsuppgifter och vanligt förekommande är att registrera ärenden i ärendehanteringssystem, ta emot paketleveranser, ta hand om datorkontofrågor, passerkortsfrågor, nyckelhantering och lokalbokning. Du kommer att vara en del av Servicecenterteamet som tillsammans jobbar för att leverera effektiv och jämställd service till anställda, studenter och besökare.

Kvalifikationer
Du som söker denna tjänst behöver ha servicekänsla i toppklass och hög social kompetens. Det krävs att du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Det är viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Om du har övriga språkkunskaper är detta meriterande. Som serviceassistent kommer du att jobba i en hel del system; därför ser vi det som en merit om du har erfarenhet av webbaserade system och andra molnapplikationer. Det är mycket meriterade om du studerar eller har studerat vid KTH i allmänhet och vid KTH Kista i synnerhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.

Så ansöker du
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Övrig information
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
30 %. Tillträde: Enlig överenskommelse Visstidsanställning till 2017-12-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-21
Ange följande referens när du ansöker: I-2017-0403
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra G. Nylén, HR-handläggare 08-790 44 92, rekrytering@ict.kth.se
Jenny Minnema, Enhetschef 08-790 44 44, minnema@kth.se

Företag
Kungliga Tekniska högskolan

Adress
Kungliga Tekniska högskolan
Kistagången 16
16440 Kista

Kontorsadress
Kistagången 16

Jobbnummer
3531738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Tekniska Högskolan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Tekniska Högskolan: