Serviceansvarig Eftermarknad, Stockholm
Skanska Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skanska Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Värmdö,
Södertälje eller i
hela Sverige Serviceansvarig Eftermarknad, Stockholm - Nya Hem
Vi söker nu en serviceansvarig för eftermarknaden inom Skanska Nya Hem. Placeringsort är Stockholm.
Beskrivning av tjänst
I rollen som serviceansvarig fungerar du som länk mellan Skanskas kund, Nya Hems projektledningsverksamhet och Skanska Hus byggverksamhet. Du arbetar med att säkerställa att kunden får en bra start i sitt nya boende samt strävar efter att öka kundfokus och kundnöjdhet.
Som serviceansvarig är din huvudsakliga arbetsuppgift att kvalitetssäkra den produkt Skanska Nya Hem har levererat till beställaren och kunden. Du handlägger och koordinerar kundärenden som inkommer till eftermarknadsavdelningen och ansvarar för att fel åtgärdas inom rimlig tid. Vidare arbetar du strategiskt med att förebygga fel i Nya Hems framtida projekt genom att dokumentera och administrera kunskaper, erfarenheter och kundbehov i det aktuella projektet.
Arbetet är mycket varierande och innehåller både praktiska och administrativa arbetsuppgifter samt kontakt med både kunder, underentreprenörer samt platschefer och hantverkare på våra byggarbetsplatser.
Rollen innebär att du:
• Är kundens främsta kontaktperson. Du har kontakt med kunder via telefon, mejl och genom personliga besök.
• Handlägger och koordinerar kundärenden samt ansvarar för att rapporterade fel åtgärdas.
• Deltar vid kvalitetsinspektioner och besiktningar samt vid tillträde.
• Ständigt arbetar för att verksamheten och arbetssätt förbättras och utvecklas.
• Har kontakt med Skanskas entreprenadverksamhet, leverantörer och underentreprenörer.
Publiceringsdatum2014-02-16KvalifikationerVi tror att du som söker tjänsten har en eftergymnasial utbildning såsom arbetsledarutbildning eller annan byggteknisk utbildning. Vidare bör du ha god kännedom inom minst ett av områdena arbetsledning, byggnadskonstruktion, kvalitetskontroll och underhållsarbete inom fastigheter. Du kan också ha en bakgrund från en närbesläktad bransch, under förutsättning att du har viss insikt och kunskap i byggtekniska frågor.
Vi tror även att du har god erfarenhet av att arbeta med service och kundkontakter. Det är meriterande om du har erfarenhet från bostadsproduktion eller om du har arbetat med kvalitetskontroller inom byggbranschen. Det ses också som en fördel om du i ditt tidigare arbete kommit i kontakt med underentreprenörer och leverantörer.
Som person är du affärsmässig och lyhörd inför andras behov. Du är en social och serviceinriktad person och har en förmåga att skapa goda relationer och kommunicera med din omgivning. Vidare är du organiserad och har en god förmåga att prioritera mellan uppgifter. Du tycker om att lösa problem och arbetar bra såväl självständigt som i team.
Det är också viktigt att du har körkort då resor i tjänsten förekommer. Vi ser gärna att du har egen bil att tillgå i tjänsten.
Så ansöker duDu är välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval varav tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Sophia Johansson på 010-448 17 73.
Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: SKA0002VK
KontaktHuman Resource
FöretagSKANSKA SVERIGE AB
AdressSKANSKA SVERIGE AB
11274 STOCKHOLM
Jobbnummer 1781335
Observera att sista ansökningsdag har passerat.