Service & Object Manager till PostNord IT
Posten AB / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Posten AB i Solna,
Stockholm,
Lidingö,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige PostNord erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi är ledande inom vårt område i Norden och möter våra kunder under varumärkena Posten, Post Danmark, PostNord Logistics och Strålfors.
PostNord hade 2012 en omsättning på 39 miljarder SEK och cirka 40 000 medarbetare. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.
Mångfald är en naturlig del i PostNord- koncernens verksamhet. Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.
Vill du vara med om en pågående förändringsresa i en av Nordens största IT-organisationer?
PostNord IT ansvarar för all IT-verksamhet i PostNord. Detta inkluderar hela IT-leveransen med IT-tjänster och plattformar som stödjer PostNords processer. Bland annat innebär detta planering, serviceintegration, förvaltning och styrning och arbetet sker med hjälp av leverantörer och egen personal. Vi skapar, uppdaterar och tar bort tjänster i Tjänstekatalogen och ansvarar även för att bemanna och leverera godkända projekt. I ansvaret ingår även att planera, kontrollera och styra alla IT-leverantörskontakter.
Vad innebär arbetet?
Som Service & Object Manager på PostNord har du en central roll i en av Nordens största IT-organisationer. Du arbetar över nationsgränserna för att effektivisera och säkerställa att människor året runt, dygnet runt förses med kommunikationslösningar av världsklass.
Ditt övergripande ansvar blir att:
• Som ytterst ansvarig förvalta BI och MDM plattformen.
• Vara länken mellan verksamhetens krav och IT.
• Agera expert gällande plattformerna och skapa planer som genomdrivs och följs upp.
• Hantera leverantörsrelationer och säkerställa kvalitet och kostnadskontroll. Exempel på arbetsuppgifter:
• Samla in verksamhetens behov avseende mindre vidareutveckling av plattformen.
• Utarbeta en förvaltningsplan och föra löpande dokumentation.
• Koordinera och administrera pågående aktiviteter i förvaltningsplanen.
• Säkerställa leverans i enighet med satta SLA:er.
• Delta i projekt i rollen som expert.
Vem söker vi?
• Högskoleexamen inom något av områdena IT/Teknik/Logistik eller motsvarande erfarenhet förvärvad genom yrkeserfarenhet
• + 5 års erfarenhet av brett arbete inom IT, gärna i olika roller
• + 2 års erfarenhet av liknande arbete
• Erfarenhet av förvaltningsmodeller såsom ITIL och projektledningsmodeller.
• Erfarenhet av affärsmässig förvaltningsstyrning
• God språklig förmåga i skrift och tal på svenska och /eller danska samt engelska.
Det är en stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta med offshore team och i en miljö med flera uppdragsgivare och samarbetspartners. Resor inom Norden förekommer i arbetet, primärt till Köpenhamn.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. För att lyckas i rollen bör du vara kommunikativ, prestigelös, ha god samarbetsförmåga och högt leveransfokus. Du är en driven person som gärna tar initiativ och är duktig på att skapa ordning och struktur. Om du vill verka i en öppen, affärsdriven och komplex miljö kommer du att trivas hos oss
Publiceringsdatum2013-12-04Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar PostNord med Dfind IT. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Louise Furugård,
louise.furugard@dfind.se +46 733 57 36 47
För fackliga kontaktpersoner se
www.postnord.se/fackligaSök arbetet på
www.postnord.se/jobbArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagPosten AB
AdressPosten AB
Terminalvägen 24
10500 Stockholm
KontorsadressTerminalvägen 24
Solna
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 010-4361000
Jobbnummer 1720559
Observera att sista ansökningsdag har passerat.