Service Manager till Software Innovation
Peak / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak i Stockholm,
Sundbyberg,
Botkyrka,
Norrtälje,
Jönköping eller i
hela Sverige Software Innovation växer och söker just nu efter en driven Service Manager (SM) till sitt Skandinaviska team!
Tjänsten är belägen i ljusa och attraktiva lokaler i centrala Stockholm och du kommer även att ha ett nära samarbete med Service & Support avdelningen som har sitt säte i Oslo. SM ingår i ett serviceteam med bas i hela Skandinavien och du kommer sålunda att ha kollegor i både Sverige, Danmark och Norge.
Publiceringsdatum2012-12-19Om tjänstenAtt arbeta som SM innebär att vara ?first point of contact? för ett antal av Software Innovations kunder som använder produkten 360 för hantering av information och ärendehantering. Du kommer alltså att vara spjutspetsen för flera av de redan befintliga svenska kunderna och därigenom föra en löpande dialog och konsultation med dessa samt säkerställa en hög kundnöjdhet och underhålla och utveckla deras verksamhet. Du kommer även att ha en fortlöpande dialog med sälj/kundasvariga i samband med merförsäljning.
Detta är en direktrekrytering. Du gör din ansökan hos PEAK, men anställning blir direkt hos Software Innovation.
Ansvarsområden
• Ansvarig för att Software Innovation möter SLA-kraven
• Rapportera status till kunder och lösa de pågående supportärendena, antingen själv eller via konsultsupporten
• Kontinuerligt samverka med R&D
• Upprätta en god kundrelation
• Samarbeta med kundansvarig/säljare och konsulter för att säkerställa merförsäljning, uppgraderingar och kundnöjdhet
• Planera och genomföra kundmöten och aktiviteter för enskilda kunder
Kompetens & erfarenhet
• Bachelor-/master inom IT
• Erfarenhet av utveckling/support av slutanvändarsystem
• Intresse och/eller erfarenhet av användning av elektronisk dokumenthantering eller ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper i Microsoft Office
• Arbetslivserfarenhet av kundsupport eller konsultverksamhet är önskvärd
Personlighet
• Strukturerad: Du har en förmåga att strukturera och planera uppgifter systematiskt för att nå dina mål, prioritera uppgifter, bedöma tidsaramar och resurser realistiskt samt följa upp avtal.
• Kundorienterad: Du är tålmodig och vänlig, har empati för kundens situation och agerar på ett sätt så att kundens behov uppfylls så långt som möjligt. Du har en god presentationsteknik mot både stora och små kundgrupper.
• Bygger och underhåller relationer: Du är vänlig, samarbetsvillig och har lätt för att hantera olika typer av människor, bygger nätverk inom och utanför företaget samt har en förmåga att inge förtroende.
• Skicklig kommunikatör: Du utrycker dig väl i tal och skrift och har ett sinne för hur ett meddelande ska utformas övertygande och trovärdigt i förhållande till målgruppen.
• Använder kunskap aktivt: Du är medveten om händelser, förändringar och nyheter inom de områden som är relevanta för kunden.
• Uppvisar initiativ: Du agerar för att uppnå goda resultat för företaget och ser alltid nya möjligheter.
Om Software Innovation
Software Innovation är ett skandinaviskt företag och en av de internationellt ledande leverantörerna av IT-system för hantering av information, dokumentation och ärenden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sara Johansen på tfn: 08-50122102.
För att söka tjänsten, gå in på
http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-S E/Default.aspx?CommissionId=2211&SkillId=0&LocationId=0
PEAK är ett bemanningsföretag med över 220 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning och rekrytering inom IT, ekonomi och administration.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktCarmen Stockman, Konsultchef 0734-159358
carmen.stockman@peak-it.seFöretagPEAK
AdressPEAK
Parkvägen 2A
16935 SOLNA
KontorsadressParkvägen 2A
SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50122100
Jobbnummer 1420633
Observera att sista ansökningsdag har passerat.