Service Lead, Städ/Housekeeping/Cleaning & First Impression, Sca
Scandic Hotels AB / Receptionistjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Karlstad,
Arvika,
Örebro,
Skövde,
Trollhättan eller i
hela Sverige Scandic Klarälven ligger mycket riktigt vid Klarälven och nära E18. Här kan våra gäster stilla sin hunger i vår restaurang Köksbaren eller ta ett dopp i vår pool. Hotellet har både nära till både naturen och Karlstads stadskärna.
Vi är inte bara stolta över vårt läge precis vid den vackra älven, vi är främst stolta över den service vi alltid levererar till våra gäster. Vi vill att alla våra medarbetare ska trivas och få vara med i utvecklingen av vårt arbete, både på hotellet och i Karlstad som stad. Vi är säkra på att gott samarbete gör att vi når vårt bästa resultat.
Nu söker vi en Service Lead till vår Städ/Housekeeping/Cleaning & First Impression avdelning på Scandic Klarälven, tjänsten är en heltid
Vad är innebär denna roll?
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för den viktiga uppgiften att hotellet håller en hög standard avseende helt och rent och ser till att våra gäster få en "wow-känsla" när de kliver in på hotellet och i sitt hotellrum.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är städning av hotellrum, korridor, pentry samt allmänna utrymmen på hotellet. Du hanterar tvätt och fyller på förråd. Du är behjälplig till ansvarig på vår städavdelning för att säkerställa rutiner och bemanning samt vissa administrativa arbetsuppgifter.
Självklart stöttar du upp teamet på hotellet med andra arbetsuppgifter vid behov.
I rollen som Service Lead är du ansvarig för värdskap för hela hotellet både gentemot gäst och medarbetare. Förutom att vara en del av driften, har du den övergripande överblicken över arbetsflödet i teamet. Du ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass.
Vid behov ges du möjlighet att utbilda nya medarbetare på hotellet.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.
I rollen som Service Lead arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vid behov ges du möjlighet att utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.
Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du har erfarenhet av yrket samt erfarenhet av gästbemötande och serviceverksamhet. Du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och kan uttrycka dig väl på svenska språket.
För att trivas i rollen behöver du också vara noggrann och ha ett öga för detaljer. Det är viktigt att du har en god fysik, är flexibel och har god samarbetsförmåga och då alla medarbetare tillsammans ansvarar för gästens upplevelse. Du sprider god energi runt dig och är en omtänksam kollega.
Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-05-02ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScandic Hotels AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009),
https://www.scandichotels.se/ Arbetsplats Scandic Hotels Sverige
Jobbnummer 6595086
Observera att sista ansökningsdag har passerat.