Service Host, Service Lead, Frukost / Kallkök, Scandic Star Lund
Scandic Hotels AB / Kockjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kockjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scandic Hotels AB i Lund,
Malmö,
Helsingborg,
Halmstad,
Karlskrona eller i
hela Sverige På Scandic Star Lund, i hjärtat av Skåne, har vi skapat vår egen piazza med inspiration från den skånska torghandeln. Vi är en av södra Sveriges främsta mötesarenor med konferensmöjlighet för över 400 personer i vår egen teater samt plats för 450 middagsgäster i festvåningen.
Vi som arbetar på hotellet är ett härligt gäng med stark gemenskap. Vi ser efter varandra, hjälper till där det behövs och ser utveckling som en naturlig del av vårt arbete. Hos oss är en god stämning bland våra medarbetare är det viktigaste för att kunna ge våra gäster en hotellupplevelse i världsklass.
Nu söker vi en Service Host / Service Lead till hotellet Scandic Star Lund.
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.
I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Service Host/Service Lead?
Du som arbetar med ansvarsområdet Frukost / Kallkök är den alla våra hotellgäster möter i vår restaurang, därför är det av stor vikt att du har ett varmt bemötande och är uppmärksam på detaljer samt gästens behov. Du har ett brinnande intresse för mat och dryck samt gillar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk måltidsupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att servera en fantastisk frukost till våra gäster. Du kommer att skapa krativa och tilltalande fikor till våra konferansgäster och ger dem en uppleverlse i världsklass. Du stöttar dessutom upp teamet på hotellet med andra arbetsuppgifter vid behov.
I rollen som Service Lead är du ansvarig för värdskap för hela hotellet både gentemot gäst och medarbetare. Förutom att vara en del av driften, har du den övergripande överblicken över gästflödet i huset och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen. Vid behov ges du möjlighet att utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter.
Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du har minst flera års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.
Information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!
- Svenska / Engelska i tal och skrift
- Ytterligare språk är meriterande
- Tidigare erfarenhet av att leda andra
- Personalplanerig
- Ekonomisk förståelse (tex. Kalkylering)
- Kassahantering
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2021-09-23ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScandic Hotels AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scandic Hotels AB (org.nr 556299-1009),
https://www.scandichotels.se/ Arbetsplats Scandic Hotels Sverige
Jobbnummer 5989367
Observera att sista ansökningsdag har passerat.