Service Desk Analyst / Teknisk support till Telia

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Göteborg
2024-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Desk Analyst / Teknisk support till Telia" (publicerad 2024-04-04) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-03-20

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.

Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia här

Om företaget
Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.

Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid!

Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Service Desk Analyst inom Service Desk Enterprise ansvarar du för den första kontakten med Telias företagskunder som har minst 150 anställda och uppåt, inklusive stora internationella företag samt offentliga kunder såsom kommuner, regioner och myndigheter. Du ansvarar för att kundens ärende tas om hand, återkopplas och löses inom kundens avtalade SLA. Kunden får ett tydligt omhändertagande av deras ärenden där de kan följa progressen och få löpande information via kundportalen för företagskunder. Huvudsaklig arbetsuppgift som Service Desk Analyst är att hjälpa kunden och det görs genom att analysera, kategorisera och prioritera inkommande Incidenter. Kunddialogen sker via telefon, mail eller kundportal. Inom ditt ansvar ingår även att svara på frågor och att lösa ärendena i den mån som det är möjligt eller att delegera till berörd avdelning. Du blir i din roll "spindeln i nätet" med bred kompetens om kundernas behov. Du tar ett helhetsansvar för ärendena End-2-End.

Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas. Initialt utbildas du inom ett tekniskt område och med tiden byggs din kunskap på med fler kompetenser.

• Ta emot kunder och löser deras ärende enligt deras SLA
• Analysera och prioritera inkommande incidenter

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice, teknisk support och incidenthantering är meriterande
• Du har mycket god dator och systemvana samt tekniskt intresse
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi tror att du som söker tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har förmågan att ta egna beslut, samtidigt som du ber om hjälp när det behövs. Vidare är du noggrann och väl medveten om kvalitetsstandard och du lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar på komplexa problem. Då rollen innebär mycket kontakt med kund, är en god kommunikativ förmåga i tal och skrift en förutsättning, samt att du lägger stor vikt vid att vara informativt och tydligt i ditt sätt att uttrycka dig.

Övrig information:

Start: 2 Maj
Plats: Göteborg
Lön: Enligt Överenskommelse
Övrigt: I denna process begär vi ut utdrag ur belastningsregister och genomför en kreditupplysning innan anställning.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Selina Fredin
selina.fredin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8556403

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: