Service desk agent /Support /IT

Help At Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Vår kund söker service desk agent

Vår kund är ett av nordens ledande sökföretag med affärsidén att underlätta mötet mellan köpare och säljare genom att tillhandahålla lokal information.

Publiceringsdatum
2015-02-10

Dina arbetsuppgifter
Som service desk agent fyller du en viktig funktion i teamet på den nordiska servicedesken och jobbar på företagets internsupport med telefon, e-post och ärendehanteringssystemet Jira som främsta verktyg. Tillsammans med teamet bidrar du till en service/support av hög kvalitet och ett professionellt bemötande. I tjänsten kommer du primärt hantera svenska och norska kontakter. Eftersom koncernspråket är engelska så är det även viktigt att du har mycket goda kunskaper i språket. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är lösenordsåterställning, enklare felsökning av lokala klientfel samt administrering i Active Directory och Google Apps. Förutom att hantera inkommande incidenter så bidrar du till att samla in statistik och skapa rapporter baserade på händelser, analyser samt nyckeltal. Du bidrar även till en ständig förbättring och utveckling av befintliga processer på din avdelning. Arbetet sker i företagets interna system

Service desken är öppen ordinarie arbetsdagar 08.30-16.30 vilket innebär att ditt arbete kommer att fördelas mellan dessa tider. Tjänsten är ett heltidsuppdrag fram till juli 2015, eventuellt längre, med placering i Solna. Start omgående.

Vi söker dig med

• Minst 1 års erfarenhet av service desk arbete.

• IT-inriktad utbildning, antingen från gymnasiet, YH eller högskola.

• Flytande svenska i tal och skrift.

• Mycket goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.

• Kunskap inom ITIL är mycket meriterande.

I denna roll är det viktigt att du är serviceminded och professionell i ditt bemötande på internsupporten. Du är mån om att alltid göra det där lilla extra för att hjälpa till och stötta både kollegor och företagets anställda. Eftersom du kommer att arbeta på en dynamisk arbetsplats så bör du vara flexibel och snabbt kunna avgöra vad som behöver prioriteras. Det är av stor vikt att du är en god lagspelare när du arbetar tillsammans med dina kollegor och är ansvarstagande. För att trivas i rollen bör du även ha ett IT-intresse och tycker att det är roligt att lära dig nya system.

Ansök

Skicka din ansökan via www.helpatwork.se så snart som möjligt. Urval sker löpande och anställer så snart vi hittar rätt person. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterare Constanza Rodriguez på 073-633 01 78 alt. constanza@helpatwork.se

Arbetstider och omfattning
Uppdrag Uppdrag

Ersättning
enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Constanza Rodriguez 073-633 01 78

Företag
Help at Work Sweden AB

Adress
Help at Work Sweden AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 37 11156 Stockholm

Jobbnummer
2159509

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help At Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help At Work Sweden AB: