Service Delivery Manager till Transtema!
Professionals Nord Rekrytering AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Transtema Network Services söker nu efter Service Delivery Manager till deras kunds sajter i Kista och Rosersberg. Det är en utvecklande roll där du får du möjlighet att lära dig en framtidsbransch och samtidigt bli en del av Sveriges ledande företag inom kommunikationsnät. Varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till
amanda.sanden@pn.seInformation om tjänsten
Transtema Network Services är ett företag som erbjuder teknik- och konsulttjänster inom nätverksinfrastruktur. De specialiserar sig på att leverera lösningar och support inom områden som nätverksdesign, installation, driftsättning och underhåll. Transtema har fått ett ökat ansvar i att driva sin kunds ICT-Center på flera sajter runt om i Sverige. Där deras ansvar innefattar att säkerställa en fungerande installationsmiljö för sin kund. Kunden är ett världsledande företag inom 5G.
Vi söker efter en engagerad och erfaren Service Delivery Manager inom datacom/telecom-sektorn. Rollen innebär en central funktion i att säkerställa högkvalitativ service och leverans av kommunikations- och nätverkstjänster. Om du är en driven och kundfokuserad professionell person med en passion för serviceleverans inom datacom/telecom, är detta en fantastisk möjlighet. I ditt team ingår sex medarbetare som du har personalansvar för.
Du erbjuds
* Möjlighet att arbeta i ett världsledande företag inom IT-branschen.
* En dynamisk och internationell arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter.
* Tillgång till modern teknik och verktyg för att stödja arbetet.
* Stöd för vidareutbildning och professionell utveckling.
* Flexibla arbetsförhållanden och möjlighet till remote-arbete.
Publiceringsdatum2024-07-16Dina arbetsuppgifter * Leda och övervaka dagliga leveransaktiviteter för att säkerställa att kundernas behov uppfylls och överträffas.
* Utveckla och implementera processer för att förbättra serviceleveransen och effektiviteten inom datacom/telecom-sektorn.
* Samarbeta med tekniska team för att identifiera och lösa problem snabbt och effektivt.
* Hantera kundförväntningar och bygga starka relationer genom regelbundna möten och rapportering.
* Analysera prestandadata och generera insikter för kontinuerlig förbättring.
* Säkerställa att tjänsteleveranser sker enligt överenskomna service level agreements (SLA).
* Driva och stödja initiativ för digital transformation och automatisering inom serviceleveransen.
* Utvärdera och hantera risker samt utveckla planer för att minimera dem.
Vi söker dig som
* Relevant universitetsutbildning inom IT, telekommunikation eller relaterat område.
* Minst 5 års erfarenhet inom serviceleverans, gärna inom datacom/telecom-sektorn.
* Starka ledarskapsförmågor och erfarenhet av att leda team i en dynamisk miljö.
* Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor.
* Förmåga att hantera flera projekt samtidigt och arbeta under press.
* (Erfarenhet av att arbeta med ITIL eller liknande ramverk.
* God analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med dataanalysverktyg.
* Flytande i både svenska och engelska, i tal och skrift.
Utöver detta tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Transtema. Vi värdesätter framför allt din vilja och motivation att utvecklas och lära dig nya saker. Du trivs med att arbeta i grupp och är en lagspelare som kan samarbeta effektivt och kommunicera väl med andra. Vi ser även att du kan ta egna initiativ och motiveras av att utföra ett noggrannt och kvalitativt arbete.
Observera att bakgrundskontroller kommer att genomföras som en del av anställningsprocessen och att slumpmässiga drogtester kan komma att utföras.
Start: Hösten 2024
Kontakt: Amanda Sandén
Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på
amanda.sanden@pn.se #Service #Delivery #Manager #tekniker #ICT #nätverk #hårdvara #installation #fiber #el #datacenter
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Professionals Nord Rekrytering AB (org.nr 556987-8399),
https://pn.se/ Kontakt Konsultchef
Amanda Sandén
amanda.sanden@pn.se Jobbnummer 8803346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.