Service Customer Support

Maxkompetens Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Service Customer Support, Mettler Toledo
Är du tekniskt intresserad och gillar att arbeta med service? Då kan det här vara en tjänst för dig!
Vår kund är ett internationellt och stabilt bolag som är världsledande i sin bransch. Här erbjuds du en arbetsplats med härlig atmosfär en trygg anställning i ett stabilt tillväxtbolag där många stannar länge.



Publiceringsdatum
2022-04-07

Arbetsuppgifter
Tjänstebeskrivning
Som Serviceadministratör hos METTLER TOLEDO blir du en del av en internationellt ledande koncern med starkt varumärke. Du kommer arbeta med fakturering och administration av serviceprodukter/order samt övergripande ansvar för reservdelshanteringen, marknadens mest innovativa och kvalitativa produkter och lösningar för laboratorier & Industrier. Du kommer att ge administrativ support åt teknikerna och koordinera dem med de ärenden som inkommer.
Du kommer att ingå i ett lokalt/nordiskt serviceteam och rapporterar till Nordic Service Business Area Manager. Arbetet utförs från Mettler-Toledos AB:s nordiska huvudkontor i Stockholm, där du arbetar i ett team av trevliga kollegor.

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot och registrera inkommande order i systemet samt hantera leverans/logistikplanering av reservdelar på nordisk basis för både kunder och servicetekniker
• Uppföljning; bevaka och följa upp teknikerns reservdelslager i syfte att hålla en rimlig nivå utifrån deras arbetsuppgifter, förbättra FTFR (First Time Fix Rate)
• Ansvara för goda kundkontakter, säkerställa hög kvalitet och ständigt utveckla samarbetet med befintliga kunder samt servicetekniker
• Utbilda och ge teknikerna support i de system/process som används
• Svara på inkommande offertförfrågningar på order
• Förbereda och fakturera serviceprodukter/order
• Nära samarbete med METTLER TOLEDOs service- och säljorganisation, samt andra Backoffice avdelningar
• Övriga administrativa arbetsuppgifter

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet/intresse av arbete med service, support och helpdesk. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och förutsätter att du är lyhörd för interna och externa behov och tänker problemlösande. Som person är du driven, framåt och proaktiv, uppskattar att utveckla såväl nya som att tidigare kontakter. Du har ambitionen att vilja utvecklas och tar ägandeskap för verksamhetens service inom dedikerat område. I rollen krävs initiativtagande, eget ansvar för god planering och vilka prioriteringar som behöver göras. Du arbetar bra både självständigt och tillsammans med kollegor och är flexibel.

Eftersökta kvalifikationer
• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
• Flytande svenska i både i skrift och tal
• God förmåga att uttrycka sig i skrift och tal på engelska
• God kommunikations- och serviceförmåga
• God förmåga att organisera och planera arbetet utifrån givna tidsramar samt förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt (Resultat- och målorienterad)
• Förstå norska och danska och kunskaper i SAP är meriterande
• Akademisk utbildning inom Teknik/Logistik är meriterande
• Datavana - goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att arbeta självständigt men även som del i team
• Tidigare erfarenheter av arbete med service, helpdesk/kundtjänst är ett krav
• Administrativa färdigheter

Övrig information
Omfattning: Heltidstjänst
• Anställningsform: Tillsvidare med 6 månader provanställning
• Läge: Mettler-Toledo AB Huvudkontor, Hammarby sjöstad, Stockholm
• Start: Omgående/Efter överenskommelse
• Lön: Fast månadslön
Arbetstider: 07:30/8:00 - 16:00/16.30 (37,5 timmars arbetsvecka)

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Maxkompetens Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8189".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Sverige AB (org.nr 556647-6957), http://www.maxkompetens.se

Kontakt
Isabel Paymandar
isabel.paymandar@maxkompetens.se

Jobbnummer
6517982

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Sverige AB: