Service Account Manager
Randstad AB / Säljarjobb / Stockholm
2023-06-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Account Manager" (publicerad 2023-11-15) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2023-06-12Dina arbetsuppgifterHar du teknisk bakgrund, god kommersiell affärsförståelse och erfarenhet av distribution och logistik?
Brinner du för att samarbeta med stora organisationer och upprätthålla långsiktiga partnerskap?
Vill du vara en del av ett ambitiöst och kundorienterat team?
Som Service Account Manager (SAM) inom Customer Services hos SSI Schäfer kommer du att samarbeta med våra kunder kring drift och optimering/utveckling av automatiserade lagerlösningar på hård- och mjukvarusidan. Du är företagets person utåt och ser till att bygga och upprätthålla relationer med våra kunder. Tillsammans med kunderna och dina kollegor ser du till att lösningarna stödjer kundaffärerna nu och i framtiden. Du är en del av ett större team som täcker regionen Nordeuropa.
I rollen reser du runt en del till våra kunder men kan med fördel utgå från Coops nya automatiserade lager i Eskilstuna.
På SSI Schäfer använder vi den senaste tekniken inom logistiklösningar, robotar och automatiseringar när vi tillsammans med Coop bygger denna arbetsplats helt enligt vår vision "think tomorrow". SSI Schäfer är en internationell koncern och du får en stor kontaktyta både internt och externt.
Vänligen ansök på
www.randstad.se, senast 2023-06-25
Har du frågor, vänligen kontakta
kajsa.bjorkman@randstad.seFör oss är det viktigt att all kompetens och kompetens på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar
alla sökande och strävar efter mångfald.
Ansvarsområden
Som Service Account Manager (SAM) inom Kundtjänst kommer du att samarbeta med kunderna
kring drift och optimering av automatiserade lagerlösningar på hård- och mjukvarusidan. Du är
företagets person utåt och ser till att bygga och upprätthålla relationer med våra kunder. Tillsammans
med kunderna och dina kollegor ser du till att lösningarna stödjer våra kundaffärer nu och i framtiden.
Du ingår i ett större team som täcker regionen Nordeuropa.
I tjänsten som Service Account Manager (SAM) har du bland annat ansvar för:
Att säkerställa fullgörande av avtalsförpliktelser - det vill säga att kunden får de överenskomna tjänsterna i överenskommen kvalitet.
Regelbundna möten med relevanta intressenter hos kunder och internt i SSI för att säkerställa ovanstående. Beroende på behov kan mötesfrekvensen gå från dagligen,veckovis, månadsvis till halvårsvis. Oftast hålls statusmöten vecko- och månadsvis. Mötena sker både på plats och distans - beroende på aktuella behov.
Det kommersiella ansvaret för dina kunder. Det omfattar bl.a. godkännande av offerter och kontrakt i samarbete med övriga organisationen.
Löpande rådgivning kring tjänster, anpassningar, förbättringar, underhåll och servicelösningar
som matchar kundernas nuvarande och framtida behov.
Att utveckla långsiktiga relationer och samarbete med kunder samt förvalta och utveckla
kundportföljen.
Att hålla dig informerad om dina kunder, marknaden och aktivt dela den med övriga interna
och externa intressenter.
Underhåll av masterdata i relevanta system.
SSI Schäfer är en internationell koncern och du får en stor kontaktyta både internt och externt.
KvalifikationerFör att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har:
En relevant teknisk och kommersiell bakgrund
Gärna utbildning som maskinist, ingenjör eller tekniker med merkantil överbyggnad.
Du har erfarenhet av teknisk service och försäljning.
Erfarenhet av drift och realisering av större intralogistiksystem/projekt.
Allmän kunskap om IT-system i allmänhet, gärna WMS/MFS/PLC/Visualisering och
samspelet med affärssystem/värdsystem.
Kunskap om branscher som läkemedel, detaljhandel, produktion och e-handel.
Erfarenhet av att utveckla kunders affärer genom god affärs- och processförståelse.
Kunskaper om CRM (gärna Salesforce), ERP (gärna AX/365) på användarnivå, samt MS Office.
Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska
Det är meriterande om du har goda kunskaper i de nordiska språken
Det är en förutsättning att du kan arbeta självständigt (men också är en lagspelare), att du är seriös
och har bra koll på situationen. Du inger förtroende och är bra på att kommunicera både internt och
externt. Det är viktigt att du fokuserar på kvalitet och arbetar på ett strukturerat sätt. Du besitter en
bra dos humor och har ett bra driv samt ambitioner att lära dig nya saker och utveckla dig själv. SSI
Schäfer har en stor produktportfölj som kontinuerligt utvecklas.
Om företagetSSI Schäfer arbetar med alla faser i planeringen och realiseringen av helautomatiska och manuella
lagrings- och logistiksystem över hela världen. SSI:s egen standard WMS Wamas styr dessa
lösningar. Lösningar designas, utvecklas och produceras för t.ex. lager, industri och verkstäder. Den
omfattar bl.a. manuella och automatiserade lösningar för lagring, plockning och sortering, lösningar
inom transportörsystem samt teknologier för avfallshantering och återvinning.
Med vår egen breda produktportfölj av allt från manuella till automatiserade lösningar, IT och
mjukvara formar vi framtiden för intralogistik.
Tänk imorgon. Att tänka långsiktigt och bortom det självklara, att vara en långsiktig partner för kunder
och anställda - det är egenskaperna som förkroppsligar vårt företags DNA.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201437059".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Kontakt Kajsa Björkman
kajsa.bjorkman@randstad.se Jobbnummer 7873555
Observera att sista ansökningsdag har passerat.