Seniorhandläggare

Smedjebackens kommun / Socialsekreterarjobb / Smedjebacken
2020-10-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Seniorhandläggare" (publicerad 2022-03-21) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken, Ludvika eller i hela Sverige

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.



Välkommen till Smedjebackens kommun!
Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.



Individ och familjeomsorg
Barn och familjeenheten består av 8 socialsekreterare där funktionerna mottagning, utredning, uppföljning av insats samt familjehem och familjerätt ingår. Det finns ett nära samarbete med kommunens öppenvård, men också med utredare på försörjningsstöd och missbruk. Vi är en liten kommun och ett litet socialkontor. Vi hjälper varandra och man hjälps åt med arbetsuppgifter vid behov.
Barn och familjeenhetens socialsekreterare arbetar med barn och ungdomar från 0 år upp till 21 år gällande myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen SoL, lagen om vård med särskilda bestämmelser om vård av unga LVU och lagen om unga lagöverträdare LuL. Enheten utreder även familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner samt handlägger familjerättsliga ärenden.



Publiceringsdatum
2020-10-22

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter
Som seniorhandläggare får du använda dina specialistkunskaper inom området barn och familj för att coacha och stötta dina kollegor i deras arbete. Du hjälper till i de ärenden som är lite svåra och utmanande och använder din goda kunskap och erfarenhet inom myndighetsutövning för att vara ett bra stöd.

Tjänsten som seniorhandläggare är ny hos oss. Här får du vara med från början och utveckla och utforma tjänsten och arbetssättet. Du blir också en viktig del i att se utvecklingsmöjligheter och delta i vårt arbete med att ständigt förbättra oss, för de barn och ungdomar vi finns till för.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Du har en specialistkunskap inom området och en förmåga att inspirera andra till att vilja utveckla sin kunskap inom området. Socionomexamen och flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och ungdom är ett krav för tjänsten. Det är en fördel om du har kunskaper kring handläggning av familjehemsärenden och familjerätt. Det ses som meriterande om du har erfarenhet av att jobba i en handledande roll. Då det förekommer resor i tjänsten är B-körkort ett krav.

Provanställning sex månader kommer att tillämpas.

För denna tjänst kommer det att bli aktuellt med uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.



Varmt välkommen med din ansökan!

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett intresse av att coacha och handleda andra och som gärna är den personen andra vänder sig till.

Vi erbjuder
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värna om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande får mer än gärna stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter support.

Kontaktinformation
Sofia Fahgén, SSR , 0240-66 02 52

Maria Högstedt, Vision, 0240-66 00 91

Kicki Andersson, Enhetschef, 0240 66 03 34

Arbetsplats
Vasagatan 14

777 30 Smedjebacken

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Smedjebackens kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4300512741".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Smedjebackens kommun (org.nr 212000-2205), http://www.smedjebacken.se

Jobbnummer
5412002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Smedjebackens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Smedjebackens kommun: