Senior Supporttekniker till Service Desk, Gävle
Lantmäteriet, UIT / Supportteknikerjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet, UIT i Gävle,
Stockholm,
Kiruna eller i
hela Sverige Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.
På huvudkontoret i Gävle finns våra myndighetsgemensamma enheter varav Utveckling och IT är en enhet. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med Lantmäteriets tre divisioner i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Enheten Utveckling och IT:s uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
Publiceringsdatum2018-12-18ArbetsuppgifterNu söker Lantmäteriet dig som brinner för service och support!
Funktionen Service Desk finns organisatoriskt på Lantmäteriet Utveckling och IT, närmare bestämt på sektionen Drift och Infrastruktur.
På Utveckling och IT jobbar vi agilt enligt moderna metoder och DevOps. Vi arbetar i team med mycket eget ansvar och befogenheter. Tillsammans utvecklar vi en av regionens största och mest avancerade IT-miljöer.
Service Desk består i dagsläget av 8 medarbetare, och ansvarar för service och support av Lantmäteriets verksamhetssystem och IT-arbetsplatstjänster.
Lantmäteriet har ca. 2000 användare på 50 orter, av dessa finns ca. 900 i Gävle. Vi möter våra användare via telefon, personligt möte, tjänsteportal och chat.
Vi strävar efter hög kundnöjdhet och hög lösningsgrad vid första kontakt.
KvalifikationerFör arbetet är det meriterande om du har erfarenhet av arbete i en större IT-organisation och/eller ITIL certifiering.
Värdefulla personliga egenskaper för tjänster är att:
• du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresset, viljan och förmågan att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar med rätt kvalité.
• du är en lagspelare och arbetar bra med andra människor. Du är lyhörd och smidig. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: C23451-2018-7
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Wannberg
emma.wannberg@lm.se 026-63 34 89
FöretagLantmäteriet, UIT
AdressLantmäteriet, UIT
Lantmäteriet
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2 C 80182 Gävle
Jobbnummer 4516026
Observera att sista ansökningsdag har passerat.