Senior strategisk Inköpare kategori Konsulter

Quest Consulting Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vi söker en senior strategisk Inköpare inom kategori Konsulter till ett långt uppdrag hos en myndighet i Stockholm. Då myndigheten är inne i en tillväxtresa så är det viktigt att ha förståelse för en föränderlig verksamhet samt gilla utmaningar där svaren inte alltid är givna. Som Inköpare hos myndigheten förväntas det flexibilitet och lyhördhet för att kunna genomför sitt uppdrag.

Uppdraget kräver god kompetens och förståelse för kommunikation och relationsbyggande då inköpsrollen innebär kontaktytor inom hela verksamheten och med leverantörer. Uppdraget kommer utföras inom kategori Konsulter inom, i huvudsak, ett visst projekt för beställare inom division IT. Som Inköpare arbetar du närmast din projektgrupp, men har även stöd hos övriga inköpskollegor.

Som senior strategisk Inköpare kommer du driva hela upphandlingsprocessen där behovsanalys och upphandlingsstrategi är framtagen och ditt steg blir nu att verkställa upphandlingen utifrån detta. Du behöver ta fram och annonsera förfrågningsunderlag och utvärderingsmodell, stötta verksamheten i utvärderingen samt anbudsgenomgångar, förhandlingar och till slut få till tilldelning och avtal. Det kan även bli aktuellt att vara med vid implementering av leverantör.

Arbetet präglas av tät dialog med beställaren, samt flertalet interna och externa kontaktytor där det är A och O att följa en redan bestämd tidsplan då skarp deadline finns. Så flexibilitet i start av uppdrag finns inte. Liknande arbetsuppgifter kan även förekomma för andra kategorier, områden eller projekt inom Inköpsavdelningen.

Som strategisk Inköpare kan man också komma att vara delaktig i att kontinuerligt förbättra och genomföra avrops-/ inköpsprocessen i tätt samarbete med sina medarbetare och beställare. Du kan också komma att vara delaktig i verksamhetsutveckling, strategiarbete och generella inköpsaktiviteter.

För uppdraget krävs minst 5 års erfarenhet av rollen som Inköpare samt:

Arbete som Inköpare inom offentlig upphandling under LOU eller LUF
Drivit, projektlett och genomfört minst 3st större projekt/upphandlingar
Genomfört minst 2 ramavtalsupphandlingar för konsultbehov inom offentlig verksamhet
Drivit och projektlett en internationell upphandling under senaste 5 åren
Minst 3 års erfarenhet av upphandling för säkerhetskänslig verksamhet

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Publiceringsdatum
2024-01-30

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
8429719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: