Senior kategoriledare till inköp
Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Vill du vara med att utveckla inköpsverksamheten på Skatteverket? I jobbet får du använda dina kommunikativa och analytiska sidor för att utveckla och bygga strukturen kring kategoristyrning på inköpsenheten.
Om jobbet
Dina arbetsuppgifter som senior kategoriledare innebär att du ansvarar för resurs- och projektplanering av kategoriinitiativ tillsammans med kategoriledare, planerar nya strategiprojekt i samråd med kategoriägare och kategoriledare, tar fram och löpande uppdaterar kategoriplan, stöttar och coachar kategoriledare i pågående kategoriinitiativ, driver egna kategoriinitiativ, förankrar kategoriinitiativ och strategiförslag på dedikerade beslutsforum, arbetar med uppföljning av strategier, utarbetar processförbättringar samt utveckling och uppföljning av dessa, utvecklar metod och utbildar intressenter i kategoristyrning. Arbetet bedrivs tvärfunktionellt med andra kollegor med olika kompetenser inom enheten samt den beställande verksamheten.
Inköpsenheten består av cirka 40 medarbetare fördelade på tre sektioner med huvudsaklig geografisk placering i Solna och vi söker nu en senior kategoriledare till sektionen inköpsanalys och styrning.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.
För det här jobbet ska du:
- ha högskoleutbildning om 120p/180hp inom områdena ekonomi eller industriell ekonomi
- ha 5 års aktuell erfarenhet av kategoristyrning i offentlig förvaltning
- ha ett coachande förhållningssätt, helhetssyn och ser värdet av dialog, förankring och samverkan
- vara utvecklingsorienterad, nytänkande och ha erfarenhet av att driva utvecklings- och förändringsarbete.
Du ska även ha:
- analytisk förmåga och en mycket god förmåga att kommunicera
- är resultat- och målinriktad med förmåga att leda, delegera och fatta beslut
- är trygg och stabil som person och i din yrkesroll.
Det är önskvärt att du har erfarenhet av upphandling i offentlig förvaltning samt projektledning.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.
På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Omgående tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-03-25ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-05
Ange följande referens när du ansöker: 2019/61
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Lindström, sektionschef 010-574 92 99
Mirjana Daneskär, hr-konsult 010-572 38 15
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Solna
17194 Solna
KontorsadressSolna
Jobbnummer 4688953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.