Senior inköpare sökes
Kontorsbemanning Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsbemanning Sverige AB i Göteborg,
Kungälv,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Nu söker vi en erfaren inköpare för ett spännande konsultuppdrag med start i augusti och som initialt kommer vara 6 månader.
Som senior purchaser kommer du att spela en avgörande roll i verksamheten genom att hantera inköpsprocessen och se till att högkvalitativa material och tjänster finns tillgängliga för produktionsteamet.
Det finns stora utvecklingsmöjligheter hos denna arbetsgivare för personer som är redo att göra skillnad. Företaget designar morgondagens driftlösningar och mer därtill. De är kända för att vara ett omtänksamt, samarbetsvilligt företag med ett globalt synsätt, en passion för innovation och drivkraft. Var en del av deras resa!
Ansvarsområden:
• Utveckla och implementera inköpsstrategier för att stödja operativa mål och syften.
• Leverera i linje med inköpsprocessen från början till slut, inklusive inköpsrekvisitioner, förfrågningar om offert, inköpsorder och utvärdering av leverantörsprestationer.
• Övervaka och prognostisera marknadstrender, prissättning och tillgänglighet av material för att fatta informerade inköpsbeslut.
• Samarbeta med interna team, såsom produktion, logistik och ekonomi, för att säkerställa smidig inköp och lagerhantering.
• Upprätta och upprätthålla starka relationer med leverantörer och se till att de uppfyller kvalitetsstandarder, hållbarhetskriterier och avtalsvillkor.
• Hålla dig uppdaterad om branschregleringar och bästa praxis inom inköp och leverantörskedjehantering.
Publiceringsdatum2023-06-22Kvalifikationer• Examen inom företagsekonomi, supply chain management eller ett relaterat område.
• Minimum 4 års erfarenhet av inköp, företrädesvis inom tillverknings-, industri- eller projektområdet.
• Gedigen förståelse för inköpsprocesser, inklusive förfrågningar om offert, förhandling och kontraktshantering.
• Starka analytiska färdigheter med förmågan att tolka marknadstrender och fatta beslut baserade på data.
• Kunskap om hållbarhetspraxis och erfarenhet av att främja miljövänligt inköp är önskvärt.
• Behärskning av inköpsprogramvara och system för företagsresursplanering.
• Självgående och besitter förmågan att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
• Starka organisatoriska färdigheter med förmågan att hantera flera prioriteringar och uppfylla tidsfrister.
Är du nyfiken på att få veta mer om tjänsten är du välkommen att skicka en ansökan eller kontakta oss!
Kontorsbemanning skulle vilja passa på att tacka alla sökande för visat intresse; varje ansökan kommer att granskas mot de uppsatta kriterierna för rollen. Vänligen observera att endast de kandidater som är under övervägande kommer att bli kontaktade; om ni inte hör från oss inom 5 arbetsdagar innebär det tyvärr att din ansökan inte har gått vidare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kontorsbemanning Sverige AB (org.nr 556418-7036)
Arbetsplats Kontorsbemanning AB
Jobbnummer 7909517
Observera att sista ansökningsdag har passerat.