Senior Helpdesk Engineer sökes
Msx International Ltd. England, Filial / Maskinreparatörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskinreparatörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Msx International Ltd. England, Filial i Göteborg,
Borås,
Trollhättan,
Malmö,
Södertälje eller i
hela Sverige MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare och vårt fokus är på lönsamhet och kundtillfredställelse. Med mer än 70 års erfarenhet inom bilbranschen och med drygt 3000 anställda experter i 18 länder har MSXI vad som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter.
Senior Helpdesk Engineer sökes till Nissans Tekniska Support
Arbetar du eller har du arbetat med bilar de senaste åren? Gillar du problemlösning och har arbetat med garantifrågor? Vill du coacha andra och är redo att ta nästa steg i karriären?
• Då kan detta vara arbetet för dig. Då en av våra duktiga medarbetare har gått vidare mot nya utmaningar söker vi just nu en ny Senior Helpdesk Engineer inom Garanti och Teknisk Support för Nissan Technical Helpdesk.
Vi söker dig som har bakgrund inom fordonsindustrin och gärna har kunskaper i garantihantering, fordonskonstruktion, serviceteknik och diagnostiska system. Du pratar ett av våra nordiska språk och är bekväm med att använda engelska. Som Senior Helpdesk Engineer kommer du att ge support i Garanti- och teknikfrågor men också ta ansvar för arbetet i en mindre arbetsgrupp.
Du kommer arbeta i en stimulerande miljö med stora möjligheter till yrkesmässig utveckling. Bland annat kommer du att få ökad förståelse för processer inom eftermarknaden samt hos importören.
Arbetsplats och anställning:
Göteborg. Nissan Helpdesk ligger i nyrenoverade lokaler i Angered. Tjänstens omfattning är heltid. Vi har behov att tillsätta tjänsten så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2011-12-12Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med teknisk support för auktoriserade återförsäljare i Norden;
• Förhandsgodkänna viss typ av reparationer.
• Felsökning och tekniska lösningar.
• Dokumentera ärenden i kundens datasystem.
• Besöka verkstäder och ge support på plats vid behov.
• Utbildning av återförsäljare inom garanti.
• Rapportera avvikelser och förbättringsmöjligheter.
• Vid behov, inhämta information och kommunicera med tillverkaren.
Om du är intresserad av tjänsten, vänligen skicka din ansökan till:
recruitmentnordics@msxi-euro.comMärk ansökan "Senior Helpdesk Engineer Nissan". Ansökan bör innefatta ett personligt brev och ett CV. Sista ansökningsdatum 2012-01-02. Intervjuer och urvalet kommer dock ske löpande så tillsättning kan ske tidigare.
För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:
Christian Palmcrantz, Team Leader Nissan Technical Helpdesk
cpalmcrantz@msxi-euro.com tel. 0768-792012
Besök gärna
www.msxi-euro.com för vidare information.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-02
Ansökan kan skickas till e-postadress:
recruitmentnordics@msxi-euro.comFöretagMSX INTERNATIONAL LTD. ENGLAND, FILIAL
AdressMSX INTERNATIONAL LTD. ENGLAND, FILIAL
DRAKEGATAN 7
41250 GÖTEBORG
KontorsadressDRAKEGATAN 7
GÖTEBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-3378840
Jobbnummer 1103469
Observera att sista ansökningsdag har passerat.