Senior Handläggare Affärsadministration till Marginalen Bank!
Marginalen Bank Bankaktiebolag / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marginalen Bank Bankaktiebolag i Stockholm,
Skellefteå eller i
hela Sverige Bankens affärsadministration söker nu en nyfiken, driven, engagerad och lösningsorienerad Senior Handläggare för bankens utlåningsprodukter. Du trivs med att driva förbättringar och effektiviseringar. Du ser kunden genom helaprocessen och att arbete med många kontaktytor är något som du trivs med!
Som Senior Handläggare med specialisterfarenhet av transaktionskonton och inlåningskonton kommer du att driva och koordinera administrationen prioriterade utvecklingsprojekt genom att vara enhetens representant inom affärsutveckling samt stötta teamen inom Affärsadministrationen. Du har ett stort ansvar för att identifiera, kravställa och genomföra förbättringar i processer samt ansvara för utbildning i befintliga och nya att nya processer samt handböcker blir uppdaterade.
Ett urval av dina kommande arbetsuppgift ansvarsområden
Ansvara för administrationens initiativ för administrationen i enlighet med aktivitetsplan och fastställt arbetssätt. Löpande hålla sig informerad om styrande dokument samt uppdateringar av rutinbeskrivningar och handböcker. Frekventa processgenomgångar samt kontroller för att säkerställa effektiva processer i Affärsadministrationen. Driva vår förändringsresa inom valda områden. I övrigt tillkommande team, projekt eller arbetsuppgifter för att säkerställa organisationens och funktionens arbete.
Vem du är.......
Vi förväntar oss att du har mycket god kännedom om affärsadministration uppgifter inom Bank/Finans. Du har lätt att se helheten i en process och tänka utifrån kund. Du har god produktkunskap av finansiella tjänster inom bankindustrin. Du ser vad som behövs och är en stjärna på att driva igenom förbättringar. Du trivs i gränslandet mellan affären, verksamheten och IT. I denna roll behöver du vara noggrann, flexibel, kommunikativ, självgående. Du gillar att skapa ordning och struktur samtidigt behålla ett högt tempo. Som regelstyrd verksamhet så är du medveten om att vikten av att följa gällande regelverk. Du kan svenska och engelska i tal och skrift. Du är van vid att kravställa gällande ändringar/förbättringar i processer och affärssystem.
Vad Marginalen Bank erbjuder dig...
Hos oss blir du en del av en prestigelös organisation där du får vara med och påverka processer och rutiner. Vi arbetar agilt och vågar fatta så många beslut som möjligt så nära en själv och ens team som möjligt. Vi är innovativa, arbetar proaktivt och driver igenom fattade beslut med en handlingskraft.
Vårt huvudkontor, mitt i centrala Stockholm, huserar i byggnaden Grönlandet - ett arkitektoniskt mästerverk signerat Sigurd Lewerentz från 1932. Vi har en egen restaurang med egen kock som lagar ekologisk mat vilket är en extra lyx i vår vardag! Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. Välkommen att läsa mer om vår kultur och våra förmåner på vår hemsida.
Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss!
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jimmy Ulvhag på mail
jimmy.ulvhag@marginalen.se. Vi går igenom ansökningar löpande så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14 april.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2022-03-11ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMarginalen Bank Bankaktiebolag
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Marginalen Bank Bankaktiebolag (org.nr 516406-0807)
Arbetsplats Marginalen Bank
Jobbnummer 6428508
Observera att sista ansökningsdag har passerat.