Senior ekonomiassistent till fastighetsbolag i city

Arena Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Arena Personal AB

Publiceringsdatum
2013-02-20

Om företaget
För kunds räkning söker vi en senior ekonomiassistent till ett mindre fastighetsbolag. Vår kund har sitt kontor i ljusa, trevliga lokaler i vasastan.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att ansvara för den löpande redovisningen för ett antal fastigheter. En stor del av arbetsuppgifterna innebär att sköta leverantörsreskontran. Du kommer ta emot fakturor och scanna in dem för att sedan kontera, bokföra och betala dem. Vidare ingår det att sköta löpande bokföring, göra månads- och kvartalsavstämningar samt periodiseringar.

Profil
Vi söker sig som har arbetat minst fem år brett med redovisning på ett mindre bolag och skött de flesta uppgifter fram till bokslut. Du trivs med att arbeta med leverantörsreskontra och löpande bokföring samt att ha externa kontakter via telefon och e-post. I rollen ingår även diverse administrativa sysslor som förekommer på en mindre arbetsplats. Vi ser gärna att du har erfarenhet från redovisningsbyrå eller vana att på annat sätt arbeta med redovisning för flera olika företag samtidigt. Har du fastighetsbakgrund är det meriterande.

Som person är du noggrann, serviceinriktad och prestigelös samt har skinn på näsan. Du har bra sifferkänsla, positiv inställning, är självgående samt tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Eftersom det ingår en hel del kommunikation i rollen värdesätts det att du är flexibel, pedagogisk och lösningsorienterad. Goda kunskaper i engelska är ett krav och erfarenhet av Visma SPCS samt fakturahanteringsprogrammet Medius flow är meriterande.

Du kommer bli anställd av Arena Personal och jobba som konsult hos vår kund. Detta är en heltidstjänst på 37,5 timmar i veckan och arbetstiderna är 08.00-16.30 men 60 minuters lunch. Uppdraget kommer att starta omgående och pågå i minst sex månader med viss chans till rekrytering till kund för rätt person.

Varmt välkommen med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du kan tillträda en ny tjänst/uppsägningstid. Då vi tillämpar löpande urval och tjänsten ska tillsättas omgående, tar vi gärna emot din ansökan redan idag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-10
Ange följande referens när du ansöker: 834
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Box 30117
10425 Stockholm

Jobbnummer
1472516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: