Senior B2B-supportagent

Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2020-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Senior B2B-supportagent" (publicerad 2020-02-11) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Senior B2B-supportagent

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivares räkning en Senior B2B-supportagent för omgående tillsättning, uppdraget är på ett år med stor möjlighet till förlängning.
Uppdragsgivaren är Samsung Electronic Nordic AB och placeringen är på deras nordiska huvudkontor i Kista Science City.

Publiceringsdatum
2020-01-24

Om tjänsten
Nyckelmål för en supportagent inom B2B:

• Att med kunden i fokus ge professionell kundservice och hjälpa till med felsökning och åtgärder av följande varor: luftkonditionering (värmepumpar), dataskärmar, Hospitality-tvapparater, LFD (storformatsvisning) samt programvara för Samsungs mobiltelefoner.
• Vara noggrann och lyhörd så att viktig och korrekt information om kundens ärende samlas in och loggas.
• Följa upp och driva ärenden och se till kunden får korrekt och relevant återkoppling samt att service utförs enligt överenskommelse.
• Hantera kunder/ärenden via telefon och mail.
• I B2B-gruppen hanteras ärenden för alla nordiska länderna och man har delat ansvar.
• Registera kundinteraktioner och kontakter på rätt sätt för att säkerställa bästa möjliga kvalité och upplevelse för kunden.

Uppgifter och ansvarsområden:

• Ta emot och hantera inkomna ärenden från företagskunder via telefon och mail.
• Utföra teknisk felsökning
• Boka servicebeställningar
• Känna till processen för och kunna fatta beslut i DOA-fall
• Följa upp servicereparationer med servicepartners via e-post och telefon.
• Rapportera status för servicereparationer för Service Tracking Specialists.
• Utföra utgående kundsamtal för att följa upp kundupplevelsen
• Översätta texter från manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden till "ditt" språk.
• Utöver ovanstående förekommer andra administrativa sysslor.

Arbetsuppgifter, krav och färdigheter

Ärenden inkommer via telefon och/eller email och du behöver kunna handlägga ärenden för alla de nordiska länderna. Ni arbetar nära i gruppen vilket gör att ni har liknande arbetssätt så att vem som helst kan ta över och fortsätta handlägga redan påbörjat ärende.

Du har en positiv inställning till Samsungs produkter, Samsung som varumärke och till Samsungs kunder. Du har lätt för att samarbeta, är punktlig och pålitlig samt lojal mot dina arbetskamrater.

Du arbetar för att bygga starka och långsiktiga relationer med Samsungs kunder och du har förståelse för Samsungs flöden och kontaktvägar, både internt och externt.

Alla samtal ska loggas inom 15 minuter från samtalets avslut och du följer uppsatta rutiner för loggning av samtal där målet är 100%.

Du har ettbra självförtroende så att du kan få kunder att känna sig trygga, du är effektiv och strukturerad men också nyfiken och driven.

Du måste ha:
• förmågan att använda telefon och dator samtidigt och att använda datorn som ett arbetsredskap t.ex. att du lätt kan navigera mellan olika program.
• Stor erfarenhet av Outlook och Word.
• Erfarenhet av Excel.
• Erfarenhet av teknisk telefonsupport för liknande produkter.
• Språkkrav: Flytande svenska i tal och skrift, goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Ytterligare ett nordiskt språk är ett plus.

Önskvärt att ha erfarenhet från teknisk support för skärmar, monitorer och tv-apparater.

Under perioder med en hög arbetsbelastning behåller du fokus och arbetar aktivt för att skapa ett bra arbetsklimat för dig och dina kollegor. Du har en professionell framtoning då du i allt du skriver och säger är vår uppdragsgivares ansikte mot kunder, serviceställen, andra avdelningar hos uppdragsgivaren och återförsäljare.
Du tycker om att utvecklas, har lätt för att lära dig nya saker och att förvandla dina kunskaper till att praktiskt kunna hjälpa kunderna med uppkomna problem.

För dig som Senior B2B-agent behövs också:

Utöver ovanstående arbetsbeskrivning och krav/kompetenser så ingår även nedstående uppgifter för dig som är Senior B2B-supportagent:

• Att hjälpa till med utbildning av nya agenter.
• Att hjälpa till med support för alla B2B-agenter.
• Att hjälpa Customer Care Manager att organisera och genomföra uppgifter och avlasta i det dagliga arbetet.
• Arbeta med att eskalera ärenden och koordinera personal och funktioner för att hantera svåra ärenden eller en missnöjd kund.
• Att tillsammans med Customer Care Manager övervaka och fördela arbetsuppgifter vid ökad arbetsbelastning.
• Eskalera frågor från teamet till ledningen.
• Vara en bra förebild för teamet!
• Hjälpa till med mindre projekt som påverkar teamet och dess effektivitet.
• Agera som ett filter mellan teamet och ledningen när det gäller frågor om det dagliga arbetet: - Underlätta för produktspecialister vid enkla frågor rörande felsökning och produkthjälp. - Hålla kontakten och förhindra dubblering av problem genom att dokumentera och uppdatera kunskapsbasen och främja agenternas användning av detta och dess innehåll.

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Vi ser gärna att din ansökan innehåller ett aktuellt cv, ett personligt brev, information om möjligt startdatum samt ett löneanspråk.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Varaktighet, arbetstid
Heltidsanställning Visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön
Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB (org.nr 556780-5212)

Jobbnummer
5059863

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB: