Semestervikarie Biståndshandläggare

Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.




Publiceringsdatum
2021-04-19

Arbetsuppgifter
I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen främst till äldre personer. I arbetsuppgifterna ingår att dokumentera och lämna till verkställighet samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska samverka med den enskilde och anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter.

Du ansvarar för att sätta invånarnas intressen och behov i centrum. Servicen ska vara ansvarsfull, effektiv och vara av god kvalitet och utföras av människor som även kan hantera svåra situationer. Du ska som handläggare representera kommunen, vara utåtriktad och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.
Som stöd i det dagliga arbetet har du nära till kollegor och 1:e handläggaren.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller en pågående socionomutbildning och har haft VFU (verksamhetsförlagda studier). Det är viktigt att du har kunskap och erfarenhet av myndighetsutövning och gällande lagstiftning. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom yrket. Som person har du lätt för att planera och strukturera ditt dagliga arbete självständigt. I mötet med människor behöver du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter då förutsättningarna i planeringen kan förändras. Du behöver vara lyhörd och kunna se möjligheter i förändringar.

Körkort är ett krav.
Rekrytering kommer att ske löpande.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Sommarjobb / Säsongsanställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: 2021-06-14 eller enligt överenskommelse., upphör: 2021-08-13 Med eventuell förlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C53386/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Katrineholms kommun (org.nr 212000-0340), http://www.katrineholm.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
5702543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: