Sektionschefer till fastighetsbildningsstöd

Lantmäteriet / Ekonomichefsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Falun, Bollnäs eller i hela Sverige

Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Fastighetsbildningsstöd inom Division Fastighetsbildning består av tre sektioner. Till två av enhetens sektioner söker vi nu sektionschefer som vill vara med och leda och utveckla verksamheten och sektionernas medarbetare.
Sektionerna har en aktiv roll i att stödja den praktiska förrättningshandläggningen, att utveckla och stödja verksamheten på våra fastighetsbildningskontor. Sektionerna svarar för deltagande i utredningar, systemförvaltning, användarstöd, digitala arkiv och dokumenthanteringsfrågor, samordningsuppgifter inom Divisionen, kravställning och tester av våra tekniska stöd, handböcker och metodutveckling samt att arbeta i vår utbildningsverksamhet.
Lantmäteriet erbjuder en modern arbetsplats med ett serviceinriktat, stimulerande och omväxlande arbete tillsammans med experter inom förrättningsprocessen och handläggningsstöden.

Publiceringsdatum
2015-06-01

Dina arbetsuppgifter
Som sektionschef leder du sektionens verksamhet och är ett stöd till medarbetarna i deras yrkesutövning och kompetensutveckling. Du stöttar och utvecklar sektionen genom ett tydligt, situations- och individanpassat ledarskap. Du har personal- och arbetsmiljöansvar och deltar i det operativa arbetet. Du ansvarar för uppföljning av sektionens mål och ekonomi. Du samverkar med Kommunala lantmäterimyndigheter i operativa frågor och har ett internt samarbete med linjechefer inom Lantmäteriet.  
Som sektionschef ingår du i enhetsledningen för Fastighetsbildningsstöd och har därmed ett strategiskt ansvar och rapporterar till enhetschef. En viktig del i rollen blir att medverka till att utveckla och effektivisera stödverksamheten.
Inom sektionerna ligger ansvarsområdet att:

• Ge stöd och rådgivning till Lantmäteriets fastighetsbildningskontor, kommunala lantmäterimyndigheter och andra myndigheter
• Förvalta och utveckla handledningar
• Utveckla och genomföra kurser
• Ansvara för förvaltning och utveckling av metoder och processer i handläggningen
• Ansvara för förvaltning av IT-system som används i handläggningen (kravställning och acceptanstester)

Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk examen inom lantmäteri, samhällsbyggnad, jur.kand., systemförvaltning eller annan relevant utbildning för tjänsten och/eller erfarenhet inom för tjänsten relevant yrkesområde.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap, erfarenhet från offentliga förvaltningen, förrättningshandläggning eller annan praktisk tillämpning av fastighetsrättslig lagstiftning.
Som person är du prestigelös, trygg och har en god kommunikativ förmåga.  Du har ett coachande ledarskap och vill få medarbetare att växa i sina yrkesroller. Du har lätt för att skapa förtroende samt att utveckla samarbete och relationer med andra. Du gillar och har förmågan att arbeta med förändring av verksamhet.
Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna rekryterande enhetschef Jonas Ekström, telefon 026-63 37 27 eller sektionschef Bengt Eurenius telefon 026-63 37 43. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Lars Malmevik, telefon 076-843 86 03 och för ST inom Lantmäteriet, Ann-Charlotte Zetterberg telefon 026-63 31 16. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se .

Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.

Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Tjänsten är på heltid och placeringsort är Gävle men alternativa placeringsorter och grad av närvaro i Gävle kan diskuteras.
Provanställning kan komma att tillämpas. 
 Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-14
Ansök via länken nedan
Ange följande referens när du ansöker: 302-2015/2249
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2318118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: