Sektionschef Servicecenter, Göteborgs universitet
Göteborgs universitet / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Varje dag vänder sig många till Göteborgs universitet med frågeställningar av olika slag, en presumtiv student i Pakistan vill veta hur man ansöker till en utbildning, en journalist på Sveriges radio vill intervjua en expert, och en student på Läkarprogrammet vill komma i kontakt med en studievägledare. De mångfasetterade verksamheter som ryms under Göteborgs universitets tak innebär också många olika funktioner och kontaktvägar och Servicecenter hjälper varje dag studenter, allmänhet och medarbetare att hitta till rätt funktion med sitt ärende.
Servicecenter och växel fungerar som fysisk och digital knutpunkt för hela universitetet, där kunderna får support i fakultetsoberoende ärenden, svar på frågor och hänvisning till fördjupad information. Sektionen utgör en enkel ingång till verksamheten med kunnig och serviceinriktad personal för att studenter och allmänheten ska känna sig mer hemma i vår universitetsmiljö. Tack vare de många kundkontakterna och en kontinuerlig analys samlar vi på oss kunskap om vad kunderna efterfrågar, vilket dels kan användas för att ytterligare förbättra vår egen service, men även förbättra andra tjänster inom universitetet. Med god tillgänglighet bidrar sektionen till att Göteborgs universitet uppfyller sin serviceskyldighet som myndighet.
Tjänsten är placerad vid Serviceenheten, där kompetens samlas inom en rad olika områden. Vid enheten arbetar ca 270 personer som tillsammans erbjuder expertstöd och levererar service och tjänster till hela universitetet. För närvarande pågår ett utvecklingsarbete i syfte att förbättra enhetens processer och gå mot en processorienterad organisation.
Vi erbjuder dig en stimulerande chefstjänst med kompetenta och engagerade kollegor. Hos oss får du en dynamisk arbetsplats med möjlighet till breda kontaktytor internt, bland annat genom Göteborgs universitets chefsutvecklingsprogram tillsammans med andra chefer. Du kommer att arbeta i en inspirerande arbetsmiljö där du ställs inför personliga utmaningar samt goda utvecklingsmöjligheter. Din arbetsplats ligger i centrala Göteborg, där allt är nära.
Arbetsuppgifter
Sektionen för servicecenter är en nyinrättad sektion och därför kommer en stor del av ditt uppdrag innebära att skapa och implementera gemensamma rutiner och processer. Du ansvarar för att vidareutveckla, leda och planera verksamheten som i huvudsak består av två funktioner, Servicecenter och universitetets centrala telefonväxel. Det operativa arbetets huvudfokus i båda funktionerna är mötet med kund, och att förmedla stöd och information på ett tryggt och tydligt sätt.
Du har budgetansvar, personal- och arbetsmiljöansvar för 17 medarbetare samt en mindre grupp timarvoderade medarbetare. I din roll arbetar du strategiskt med fokus på vidareutveckling där du har ansvar för såväl tjänsternas innehåll som tillhörande processer. Du rapporterar till biträdande enhetschef och ingår i enhetens ledningsgrupp där du är en del av det strategiska arbetet på enhetsnivå.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta som ledare.
För uppdraget krävs att du har:
• flerårig erfarenhet av att arbeta med servicerelaterad verksamhet och/eller kundcenter eller motsvarande
• gedigen erfarenhet av att leda och planera serviceverksamhet utifrån en ledarposition samt möta verksamhetens behov
• ett genuint intresse för service och utvecklingsfrågor
• erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning
• kundperspektiv och god förmåga att bygga förtroende
• erfarenhet av personal- och budgetansvar samt en god kommunikationsförmåga
Uppdraget kräver goda kunskaper inom ekonomi- och personalfrågor. Som person är du mål- och resultatinriktad samt behärskar och tycker om såväl strategiska som operativa uppgifter.
Göteborgs universitet är en internationell miljö varför goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift är en förutsättning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• att ta fram och följa upp tjänster och nyckeltal
• processorienterat arbetssätt, inklusive formulering och implementering av processer
• kundservice och utveckling av kundmötet
• arbete med ärendehantering i likvärdig organisation
• erfarenhet av arbete på universitet/högskola
Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid (100%) med placering tills vidare vid Servicecenter, Göteborgs universitet i Göteborg. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande enhetschef Fredrik Orwén,
fredrik.orwen@gu.se / 031 786 11 02
Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan skall innehålla:
- CV
- Personligt brev med motivering till varför du söker tjänsten
- Examensintyg
Andra relevanta dokument för tjänsten
Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-01-13
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153),
http://www.gu.se/ Arbetsplats Göteborgs universitet
Kontakt Biträdande enhetschef, Serviceenheten
Fredrik Orwén
fredrik.orwen@gu.se 031 786 1102 Jobbnummer 7238190
Observera att sista ansökningsdag har passerat.