Sektionschef rekrytering Solna
Trafikverket / Ekonomichefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.
På den centrala funktionen HR arbetar vi för att skapa en modern och attraktiv arbetsplats, med rätt kompetens på rätt plats i organisationen. Vi har ett strategiskt och funktionellt HR-ansvar för hela Trafikverket och bidrar med stöd och styrning inom HR-området till organisation och chefer. Frågor som kompetensförsörjning, avtal, villkor, arbetsmiljö, hälsa och organisation ingår i vårt uppdrag. Det är vår uppgift att stärka Trafikverkets ställning som en attraktiv arbetsgivare, för såväl egna som framtida medarbetare. Vår ambition är att skapa en stimulerande arbetsmiljö som präglas av arbetsglädje och engagemang. Inom rekrytering är vi en engagerad arbetsgrupp på 24 HR-specialister och 3 HR-administration utspridda på fyra orter (Malmö, Göteborg, Solna, Borlänge) som arbetar med rekrytering.
Arbetsuppgifter
Trafikverket står inför stora rekryteringsbehov tillsammans med att rekryteringsenheten har ett spännande fortsatt arbete med att utveckla Trafikverkets rekrytering till nästa nivå. För att möta de stora rekryteringsbehoven har enheten utökats och vi söker nu en sektionschef till Solna. Sektionschef inom rekrytering är en operativ tjänst där du dels arbetar som konsultativt stöd till våra chefer i rekryteringsprocessens samtliga moment från kravprofil till anställningsbeslut, dels har personal- och resultatansvar för HR-specialisterna på orten.
Trafikverket har över 150 olika yrken varför arbetet är omväxlande, lärorikt och framförallt roligt. Du är viktig för att bidra till utvecklingen mot en ännu högre kvalitet och professionalisering i vårt sätt att arbeta. Du har ansvar för att säkerställa ett enhetligt arbetssätt på enheten och bidra till utveckling. Utvecklingsarbetet inom sektionen utförs tillsammans med HR-specialister och enhetschefen tillsammans med verksamheten. Eftersom vi är en nationell organisation förekommer det resor.
Placeringsort är Solna.
Vi söker dig med högskoleexamen inom personal- och arbetslivsområdet eller annan högskoleutbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer likvärdig.
Du har flerårig erfarenhet av att arbeta som kvalificerat konsultativt chefsstöd där du har erfarenhet av arbete med rekrytering av specialister inom olika områden. Du har tidigare erfarenhet av arbetsledning för högpresterande team. Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 2 år.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställd Provanställning 6 månader tillämpas
Publiceringsdatum2017-11-10ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-12
Ange följande referens när du ansöker: 12:2017:272
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Sönne
maria.sonne@trafikverket.se 010-123 0244
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 3796105
Observera att sista ansökningsdag har passerat.