Second Line Support till Open Solution

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vi på Adecco söker en Second Line Support till OpenSolution i Göteborg. Vi ser att du som söker tjänsten har erfarenhet inom teknisk support samt en högskoleutbildning inom systemvetenskap, datateknik eller annan likvärdig utbildning. Vill du ta ett steg vidare i din karriär och arbeta i en omväxlande och innovativ miljö? Då är denna tjänst som Second Line Support hos OpenSolution rätt för dig!

Publiceringsdatum
2018-10-19

Om tjänsten
Som Second Line Support hanterar du frågor kring OpenSolutions tjänster gällande kassa- och betalningssystem. Du tar emot dina ärenden via ett ärendehanteringssystem, där du arbetar med kundkontakt över mail, telefon och ute hos kunden. Vidare samarbetar du nära ditt team i Operations men även nära utvecklingsteamet. Du kommer att vara behjälplig vid installationer, utbilda first line-tekniker, samt delta i projekt som syftar till att utveckla OpenSolution internt. OpenSolutions kunder verkar inom bland annat restaurang-, event-, casino, färjor och flygbranschen.

I din roll som Second Line Support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hanterar frågor gällande aktuella tjänster
• Kundkontakt över mail, telefon samt on-site
• Utbilda first line-tekniker
• Delta i projekt med fokus på utveckling

Om dig
Vi söker dig som har högskoleutbildning i systemvetenskap, datakunskap, datateknik, eller likvärdig utbildning. Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet av liknande arbete. Vi ser även att du har erfarenhet inom nätverk och SQL-databas. Du har ett brett tekniskt kunnande och är van vid att lösa problem på ett pedagogiskt och effektivt sätt.

Vidare ser vi du är service-minded, prestigelös samt att du trivs med problemlösning. Du har en god social förmåga och trivs med att föra dialogen med kund. Du strävar efter att alltid ge kunden en bra kundupplevelse och formulerar dig tydligt och pedagogiskt i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper så som stresstålighet, din förmåga att leda och din flexibilitet då arbetet kan variera väldigt snabbt.

Viktigt för tjänsten är:
• Högskoleutbildning i systemvetenskap, datakunskap, datateknik, eller liknande, alternativt likvärdig yrkeserfarenhet
• Erfarenhet av tekniskt supportarbete
• Tidigare erfarenhet av arbete med: SQL. Databas, Windows operativsystem, och ärendehanteringssystem
• Grundläggande kunskaper kring Microsoft server
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
• B Körkort

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Second Line Support är ett konsultuppdrag med tillsättning enligt överenskommelse. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start enligt överenskommelse. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Carl Lundberg via 073 - 684 77 51

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Second Line Support till Open Solution, Senior tekniker, tekniker, konsult, Göteborg, Open Solution, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-10
Ange följande referens när du ansöker: ref-27936
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl Lundberg carl.lundberg@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4412759

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: