Samordnare Tranemo HVB

Tranemo Kommun , Omsorgssektion / Administratörsjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranemo Kommun , Omsorgssektion i Tranemo

Tranemo kommun är vårt naturliga val av bostadsort. Här bor vi i en naturskön kommun i storstadens närhet. Här finns ett boende som passar alla - oavsett om man vill bo i en större ort, på landsbygden eller sjönära.

Vi bor i ett samhälle som jobbar för att vara ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart, där vi känner oss friska och trygga i en bra välfärd. Hos oss är mångkulturen en tillgång eftersom vårt samhälle är öppet och generöst.

Tranemo kommun har ett rikt förenings- och kulturliv. Kulturupplevelser är en viktig del av livet och fritiden är rik och varierad. Med stolthet lyfter vi fram våra kulturskatter och turistmål.

Kommunen, föreningarna och näringslivet har utvecklat en nära samverkan där ideella krafter och goda idéer tas tillvara - på det området är Tranemo kommun bland de bästa i Sverige.

Välutbyggda kommunikationer skapar möjligheter för medborgare. Det är enkelt och stimulerande att driva företag i Tranemo kommun där grogrunden finns för ett växande näringsliv.

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Vi verkar för en stark känsla av samhörighet. Vi skapar mötesplatser som möjliggör inflytande och delaktighet i hela kommunen.

Närheten till varandra bygger relationer för framtiden



Publiceringsdatum
2017-02-01

Arbetsuppgifter
Som samordnare har du ett nära samarbete med områdeschefen för att säkerställa en god kvalitet i verksamheterna. Du arbetar med såväl metod- och verksamhetsutveckling, samt ansvarar för och driver egna frågor och projekt. Samordnarens uppgift är även att stötta baspersonalen i deras roll.

Samordnarens arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Verksamhets-/metodutveckling
• Ha en vägledande och handledande roll gentemot personalen.
• Delta och stötta i dokumentation och andra praktiska verksamhetsdelar.
• Arbeta för en god arbetsmiljö.
• Tillsammans med ansvarig områdeschef kartlägga behov av kompetensutveckling för verksamheten.
• Samverka och samarbeta med olika aktörer såsom handläggare, skola, öppenvården och gode män.
• Hålla i introduktion för nyanställd baspersonal.



Kvalifikationer
Som person är du trygg i dig själv, strukturerad, ansvarstagande och drivande. Du har förmågan att tillföra entusiasm och kan skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten. Personliga egenskaper som engagemang, professionalitet, tydlighet och samarbetsförmåga är viktiga. Du har eb god social kompetens och är bra på att kommunicera med människor på olika nivåer.
Minst 120 hp eller 400 yh inom relevanta områden.
God kunskap om styrande lagstiftning, främst SoL.
God förmåga att implementera nya rutiner/riktlinjer/arbetssätt i grupper.
Kunna uttrycka sig korrekt i tal och skrift.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Du ska ha god kunskap om målgruppen ensamkommande barn. Det är meriterande om du har jobbat i verksamheter med ungdomar eller jobbat övergripande gentemot personalgrupper i en handledande/vägledande roll.



ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-04-03 Eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 16/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fidan Bilalli fidan.bilalli@tranemo.se 0325-576214
Adis Suskic adis.suskic@tranemo.se

Företag
Tranemo Kommun , Omsorgssektion

Adress
Tranemo Kommun , Omsorgssektion
Storgatan 26
51480 Tranemo

Kontorsadress
Storgatan 26 Tranemo

Jobbnummer
3295746

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tranemo Kommun , Omsorgssektion

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranemo Kommun , Omsorgssektion: