Samordnare till serviceorganisationen i Partille kommun

Partille kommun / Administratörsjobb / Partille
2024-12-20


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Serviceorganisationen är en del av Partille kommuns utbildningsförvaltning och har ett betydelsefullt uppdrag i att stödja våra förskolor, skolor och äldreomsorg med viktiga servicefunktioner. Vi ansvarar för måltid, lokalvård, skolskjuts och vaktmästeri. Vi arbetar för att skapa en trygg och funktionell miljö för våra barn, elever, äldre och personal. Nu söker vi en samordnare som vill vara med och bidra till att alla dessa tjänster levereras effektivt och med hög kvalitet.

Publiceringsdatum
2024-12-20

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla vår serviceorganisation? Nu inrättar vi en helt ny tjänst som Samordnare hos oss. Det är en ny roll med stor variation där du får arbeta med många olika typer av uppgifter och ansvarsområden. Då tjänsten är nyinrättad finns det goda förutsättningar att framöver vara med och forma uppdraget tillsammans med avdelningens ledningsgrupp, ett engagerat och stöttande team där samarbete och utveckling är i fokus.

I rollen som samordnare kommer du att ha en central funktion och du kommer att ge ett kvalitativt stöd till avdelningens ledningsgrupp inom flera områden. Dina främsta arbetsuppgifter är koordinering av vikariehantering och bemanning. Du kommer att vara ett stöd till chefer vid rekrytering och säkerställa en effektiv introduktion och goda förutsättningar för nya vikarier. I samordnarrollen ingår även andra administrativa processer som exempelvis: Ta fram mallar och kommunikationsmaterial, utveckling av interna processer, sekreterarskap vid olika möten, planering och genomförande av utbildningar inom ovan nämnda områden samt hitta goda samarbeten med våra administratörer.

Med andra ord är detta en möjlighet att få vara med och förbättra och utveckla våra interna processer för att säkerställa en hög nivå av service och kvalitet! Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!

Kvalifikationer
Vi söker dig med goda kunskaper inom bemanning och vana av att arbeta med telefon och dator som arbetsverktyg. Du behöver ha en fullgjord gymnasieutbildning med goda kunskaper i Officepaketet samt i svenska språket, både tal och skrift. Har du relevant eftergymnasial utbildning och tidigare erfarenhet av schema och/eller rekrytering ser vi detta som meriterande. Detsamma gäller arbetserfarenhet av löne- och personalsystemet Heroma. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat inom offentlig sektor i politiskt styrd organisation. Vidare bör du ha erfarenhet av att driva processer och uppdrag självständigt.

Vi tror att du som söker tycker om att arbeta med människor. Du trivs med att arbetat självständigt såväl som i team. Det är av största vikt att du som söker detta uppdrag är bra på att skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla relationer. Du har en utpräglad känsla för service med stort tålamod. Du ser helhetsperspektivet och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vidare behöver du vara en flexibel person som kan hantera snabba förändringar och se uppkomna situationer som uppgifter att lösa, snarare än problem. Som person tar du stort ansvar i ditt arbete och kan strukturera och driva ditt arbete på ett självständigt sätt. Då vi är en verksamhet med ett stort utvecklingsfokus är det viktigt att du trivs med att arbeta i en händelserik miljö där du kan omvandla idéer till verklighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24/368".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Kontakt
Svenska kommunalarbetareförbundet
Katarina Brännström - för frågor om kollektivavt

Jobbnummer
9076033

Prenumerera på jobb från Partille kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun: