Samordnare till Områdeskansliet Polisområde Storgöteborg
Polismyndigheten, Polisregion Väst / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Polismyndigheten
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Storgöteborg
Polisområde Storgöteborg omfattar sju kommuner och är organiserat i fem lokalpolisområden; Göteborg city, Kungälv/Ale, Storgöteborg Hisingen, Storgöteborg nordost och Storgöteborg syd. Utredningsverksamheten på polisområdesnivå organiseras i två utredningsjourer och tre utredningssektioner. På polisområdesnivå finns ett områdeskansli som stödjer sektioner och lokalpolisområden med viss gemensam administration. Vid utgången av 2016 ska polisområdet ha cirka 1 400 anställda.
Samordnartjänsten är placerad vid kansligrupp 2 vid Områdeskansliet. Gruppen ansvarar för operativa frågor för polisområdet.
Publiceringsdatum2016-11-09ArbetsuppgifterPolisområdet arbetar sedan flera år tillbaka enligt BRÅ:s samverkansmodell i ett nära samarbete med kommunerna. Som samordnare för brottsförebyggande frågor, vid områdeskansliet, arbetar du strategiskt med det brottsförebyggande arbetet. Du är polisområdets in- och utgång i samverkansarbetet på övergripande nivå gentemot Göteborgs stad. Du arbetar på uppdrag av polisområdesledningen med att leda projekt och utvecklingsarbete på polisområdesnivå. Du samordnar och utvecklar kommunpolisverksamheten samt att du i särskild samverkan utvecklar arbetet i polisområdets utsatta områden.
KvalifikationerSom samordnare har du följande egenskaper och förmågor:
• Förmåga att leda och motivera andra och du uppmuntrar till engagemang och delaktighet
• Du har ett kommunikativt förhållningssätt och har lätt för att skapa relationer och van vid samverkan med externa aktörer
• Du har ett analyserande och reflekterande förhållningssätt med förmåga att lyssna och föra konstruktiv dialog utifrån olika perspektiv
• God förmåga att arbeta strukturerat och självständigt samt att ha förmåga att kunna prioritera
• God förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och att leda projekt.
• Du har god förmåga till helhetssyn och samverkan med olika Nationella av-delningar/ Regioner/PO
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Meriterande:
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att ha arbetat med brottsförebyggande verksamhet
• Högskoleutbildning/examen inom exempelvis kriminologi/sociologi eller liknande som arbetsgivaren bedömer som relevant för funktionen
• Erfarenhet av samverkan med externa samhällsaktörer
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställning: Tillsvidare som handläggare eller i din polismannaanställning med funktion samordnare (6 månaders provanställning tillämpas)
Arbetstid: Dagtid med flex
Tjänsteställe: Ernst Fontells Plats, Göteborg
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Hur du ansöker
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid med flex. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: C9510/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Öman Engblom Nås via polisens växel 114 14
Niklas Eriksson Nås via polisens växel 11414
Alexander Riiga Nås via polisens växel 11414
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Väst
AdressPolismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg
KontorsadressStampgatan 28 40126 Göteborg
Jobbnummer 3150915
Observera att sista ansökningsdag har passerat.