Samordnare till hemtjänst.
Inblasa Aktiebolaget / Apotekarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla apotekarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inblasa Aktiebolaget i Stockholm,
Salem,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Inblasa AB söker nu en rutinerad och erfaren samordnare. Du ansvarar för att strukturera och administrera arbetet på verksamheten. Du ska kunna hitta snabba lösningar och kunna hantera oplanerade händelser som dyker upp.
Som samordnare inom hemtjänsten ska du leda och fördela det dagliga arbetet på enheten. Du och dina medarbetare bidrar till att våra brukare kan bo kvar hemma trots sjukdom och funktionsnedsättningar. Din uppgift är att se till att varje kund varje dag får den hjälp de har rätt till med hög kvalitet.
Du har därmed ansvar för hela logistiken kring schemaläggning, planering av kundbesök och personaladministration. Du har kontakt med olika funktioner inom vår organisation och externt med kunder och anhöriga. Din uppgift är att arbeta aktivt i Paraply.
Din uppgift är att hitta olika verktyg och metoder för att verksamheten ska fungera i daglig basis tillsammans med dina medarbetare. Som samordnare har du även ansvar att informera medarbetarna om nya rutiner. Arbetet består i huvudsak av administrativa uppgifter men även av hemtjänstinsatser hos våra kunder vid akut behov t.ex. vid hemtjänstpersonals akuta sjukfrånvaro osv. Det kan tillkomma andra arbetsuppgifter vilket du måste vara förberedd på.
I dina arbetsuppgifter ingår det även följande:
1.Komplettera underlag för fakturering
2. Uppföljning i företagets olika planeringsprogram, att insatser hos våra kunder blir gjorda och att personalens arbetstider stämmer.
3. Att själv ta kundinsatser vid behov och där "luckor" uppstår.
4. Leda och ansvara för personalmöte.
5. Ansvara för att kundpärmar är aktuella.
Du kommer arbeta nära VD och verksamhetschef.
Vi söker dig som har en erfarenhet av rollen som samordnare men också av äldreomsorg eller funktionsnedsättning. Du ska vara flexibel, lyhörd, driven, serviceinriktad, ordningsam, strukturerad, ha tålamod och kunna ha många bollar i luften. Ha ledarskapsegenskaper, ha erfarenhet inom schemaläggning och bemanning. Du ska ha förmåga att leda och samarbeta med medarbetare och att samarbeta med företagsledning och upprätthålla ett gott samarbete med våra uppdragsgivare.
Du ska kunna arbeta individuellt såsom i team. Vi söker dig som är glad, samarbetsvillig och målinriktad. Du ska kunna se möjligheter före hinder. Vi söker dig som gillar utmaningar och är utåtriktad.
Inblasa är ett vård- och omsorgsföretag som erbjuder hemtjänst, personlig assistans, daglig verksamhet, ledsagning- och avlösarservice. Du kommer arbeta i ett team bestående av fem personer som sitter i Bredäng. Vi har cirka 60 anställda hos på företaget och har kunder spridda över hela Stockholms län.
Vi samarbetar med Stockholms stad, Nacka kommun och Salems kommun i dagsläget.
Har du frågor om anställningen eller oss. Tveka inte att kontakta vår kontaktperson för frågor.
Varaktighet, arbetstid
Provanställning på 6 månader. Sedan diskuteras om du får tillsvidare anställning efter provanställning. Heltid. Arbetstider: Måndag- Fredag 8.00-17.00 samt jour. Tillträde: 28 augusti 2017.
Publiceringsdatum2017-05-12ErsättningVi sätter lön individuellt, efter erfarenhet och utbildning samt kompetent.
Kollektivavtal.
Förmåner:
Tillgång till våra bilar för kundbesök. (Alla våra bilar är automat)
Egen mobiltelefon
Utbildningar/Kurser
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-05
Ange följande referens när du ansöker: Samordnare
KontaktMelissa Valencia
rekrytering.inblasa@outlook.com 08-646 52 89
FöretagINBLASA AKTIEBOLAGET
AdressINBLASA AKTIEBOLAGET
järnbärarvägen 10
12761 Skärholmen
KontorsadressSäby Torg 19
Jobbnummer 3495435
Observera att sista ansökningsdag har passerat.