Samordnare till funktionsstöd
Nora kommun / Administratörsjobb / Nora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nora,
Lindesberg,
Örebro,
Lekeberg,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nora kommun i Nora Nora kommun är beläget i den norra delen av Örebro län och är ingjutet mellan Bergslagens sjöar och skogar. Kommunen har ett fantastiskt kulturarv och ett rikt föreningsliv. Nora är en entreprenörskommun där små lokala företag lever sida vid sida med stora internationella bolag. Till antalet är vi ca 10 700 invånare och förväntas öka stadigt under kommande år. Dessa förutsättningar och närheten till det expansiva Örebro har gjort att allt fler vill bo och etablera sig i Nora kommun.
Enheten för funktionsstöd i Nora kommun söker nu en ny samordnare.
Inom enheten för funktionsstöd har vi idag tre samordnare som arbetar som ett stöd för medarbetarna och enhetschefen i det dagliga arbetet inom verksamheterna. Inom funktionsstöd har vi verksamheter som dagligverksamhet, gruppbostäder, socialpsykiatri, personlig assistans, kontaktpersoner, ledsagare och avlösarservice.
Som samordnare inom funktionsstöd ansvarar du för den dagliga planeringen av arbetet tillsammans med personal och enhetschef. Du har kontakt med medarbetare, brukare och anhöriga och samverkar med aktuella aktörer runt brukaren. Du är driven, utvecklings- och resultatfokuserad och har ett stort intresse av att arbeta med ständig utveckling gällande rutiner, metoder och samverkansformer.
Publiceringsdatum2018-11-12Dina arbetsuppgifterSamordnaren ska under ledning av enhetschef bland annat:
• Sköta löpande personaladministration.
• Stödja enhetschefen i utvecklings- och kvalitetsfrågor.
• Stödja medarbetare i frågor gällande arbetssätt och dokumentation.
• Representera verksamheten i olika samverkansform.
• Sköta bemanningen vid korttidsfrånvaro och ta fram förslag för semesterplanering.
• Ansvara för sjuk- och friskanmälan.
• Stödja enhetschefen i rekryteringen av och introduktion av nyanställda.
• Kontrollera lönematerial.
• Planera arbetsplatsträffar och brukarträffar/verksamhetsmöten så att de genomförs regelbundet och att minnesanteckningar förs.
Kvalifikation:
Du kan arbeta självständigt och är väl förtrogen med de lagar och rutiner som styr verksamheten. Du är en van datoranvändare och känner dig bekväm med att använda olika IT-verktyg som stöd i ditt arbete. Du är tydlig, bra på att kommunicera och har god förmåga att stimulera och motivera medarbetarna. Du har ett genuint intresse för människor, god samarbetsförmåga samt förmåga att tillvarata andras kompetenser och idéer. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av arbete inom psykiatri och erfarenhet kring olika typer av funktionsnedsättning.
Vi ser gärna att du har lämplig utbildning så som stödpedagog, omsorgspedagog, behandlingsassistent, skötare eller likvärdig utbildning.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, flexibilitet och bemötande
B-Körkort är ett krav
Varaktighet och sysselsättningsgrad:
Arbetstid: Heltid. måndag-fredag
TillträdeEnligt överenskommelse
Upplysningar om tjänsten:
Enhetschef:
Cecilia Ebbesen Tel. 0587-812 41
cecilia.ebbesen@nora.seLena Staberg Tel. 0587-812 43
lena.staberg@nora.seFackliga företrädare:
Kommunal nås via kommunens växel. 0587-81000
Urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan som ska vara oss tillhanda senast 2018-12-02.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNora kommun
AdressNora kommun
Tingshuset
71380 Nora
KontorsadressTingshuset
Jobbnummer 4452559
Observera att sista ansökningsdag har passerat.