Samordnare till daglig verksamhet, Partille kommun

Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Vårdarjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Daglig verksamhet vänder sig till vuxna personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism eller hjärnskada förvärvad i vuxen ålder som saknar arbete och inte utbildar sig. För att kunna ta tillvara på varje persons intresse och resurser har vi ett brett utbud av verksamheter på olika platser i kommunen.


Publiceringsdatum
2022-05-30

Arbetsuppgifter
Daglig verksamhet är inne i en utvecklingsfas där en av våra verksamheter ska delas upp i två kluster för att bättre möta verksamhetens behov. Vi söker därför två samordnare som vill vara med och forma rollen tillsammans med oss.

Som samordnare på daglig verksamhet kommer du, tillsammans med kollega och enhetschef att arbetsleda och fungerar som ett bollplank mot våra arbetsgrupper där du vägleder och finns som ett nära stöd i det dagliga arbetet. Du blir en del av vår ledningsgrupp bestående av enhetschefer och samordnare och blir på så sätt en naturlig länk mellan verksamhet och chef. I din roll som samordnare ingår daglig planering för ca 15 medarbetare med tillhörande 30 arbetstagare i klustret som du ansvarar för, som innebär att du fördelar resurserna för dagen och arbetsleder personalgruppen i stort som smått. Du tar emot nya beslut och planerar för dessa på ett effektivt sätt. Du kommer även att hantera inköp och bokningar. En annan del av tjänsten kommer att vara direktarbete i våra grupper där du går in och stöttar upp i det dagliga arbetet. På så sätt har du stor kunskap och kännedom om arbetet och om våra arbetstagare som gör att vi tillsammans kan fatta välgrundade beslut som utvecklar och stärker vår verksamhet. I rollen kommer du att samverka med fler aktörer, både internt och externt. Tillsammans ser vi till att jobba med verksamhetsutveckling och kvalitetssäkra vårt arbete samtidigt som vi kan fokusera på bemötande, förhållningssätt och värdegrundsfrågor.

Vad erbjuder vi dig?
Du får ett omväxlande och varierat arbete där du får möjlighet att växa och utvecklas som person. Du blir en del av ett engagerat team som har blicken framåt och som vill och vågar driva utveckling, stort som smått. Hos oss får du ett fritt arbete under stort ansvar och ett nära och coachande ledarskap runt dig. Vi strävar efter delaktighet och självbestämmande och brinner för att skapa meningsfullhet, stolthet och engagemang hos såväl medarbetarna som arbetstagarna. Vi tror att du, liksom oss vågar bjuda på dig själv och har nära till skratt.

Vem är du?
Så här fint uttrycker en av våra arbetstagare det:
"Vill ha en samordnare som lyssnar och ser oss. Bäst är det om du vill vara med och dansa när vi har fredagmusik/dans, tycker om kaffe och gillar handboll".


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning som socialpedagog, aktiveringspedagog, socionom, stödpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har dokumenterad erfarenhet av att personalplanera och arbetsleda. Har du arbetat med arbetsledning inom funktionsstödsområdet ser vi det som meriterande. Likaså om du har utbildning/kunskap i tecken som stöd och lågaffektivt bemötande. B körkort är ett krav.

För att lyckas i rollen som samordnare är du en lugn och stabil person som strävar framåt och vill utveckla dig själv och vårt arbete. Du är lyhörd, lösningsfokuserad och har ett professionellt bemötande mot kollegor, arbetstagare och anhöriga.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

För anställning i brukar- eller patientnära verksamheter är vaccination mot covid-19 viktigt för att förebygga smitta. I Partille kommun ser vi det därför som meriterande om du är fullvaccinerad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde augusti eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "239/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Catharina Sannum
031-792 98 51

Jobbnummer
6693831

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: