Samordnare/Schemaläggare inom hemtjänst

Bra Liv Sverige AB / Apotekarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla apotekarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bra Liv Sverige AB i Stockholm, Solna, Tyresö, Nyköping, Linköping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-06-14

Om företaget
Vi på Bra Liv Sverige ger omvårdnad och stöd till personer som på grund av ålder, sjukdom eller funktionshinder har svårt att klara av sin vardag. Vår målsättning är att våra kunder, efter egna värderingar och förutsättningar, får en bra livskvalitet. Vi anser att alla har rätt till ett bra liv. Vi riktar oss till personer med fysiska och/eller psykiska funktionshinder och arbetar inom tre områden: boendestöd, hemtjänst och personlig assistans.
En viktig uppgift för oss på Bra Liv är att bedriva en verksamhet med garanterat kompetent, lyhörd och ödmjuk personal. Verksamheten är grundad på respekt för kundens självbestämmanderätt och integritet. Vi finns alltid tillgängliga för våra kunder.

Dina arbetsuppgifter
Som Samordnare inom hemtjänst arbetar du med att planera och schemalägga våra hemtjänstuppdrag dvs funktionsansvar. Du arbetar i samråd med kollegor och enhetschef och ansvarar för att våra kunders insatser och tider planeras.

Förutom planering innebär arbetet att bevara god kontakt med våra kunder och deras anhöriga samt att upprätta och bevara en god samverkan med våra externa intressenter, såsom biståndshandläggare, kommuner/stadsdelar, myndigheter, läkare, sjuksköterskor, hyresvärdar m.fl. Du ska verka för en positiv anda och god arbetsmiljö i arbetslaget.

Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Vi söker dig som har erfarenhet av hemtjänst sedan tidigare.

Som samordnare ska du vara flexibel, kunna fatta snabba beslut och ha kundens behov i fokus. Du ska ha förmågan att se helheten och arbeta strukturerat. Du är lyhörd och ser positivt på förändring. Likaså har du en förmåga att skapa struktur i ditt arbete.

Du har driv, är en naturlig "spindel i nätet" och brinner för kontaktskapande och att lösa problem och situationer som uppstår löpande. Du planerar och stöttar medarbetarnas dagliga arbete. Du ansvarar för bemanning vid sjukdom eller semester. Vid behov hjälper du även till ute på uppdrag. Som person är du engagerad och drivande. Du är självgående och arbetar utifrån ett problemlösande förhållningssätt. Du är kommunikativ och pedagogisk samt har en god social förmåga. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet då tjänsten är en del i att vara arbetsgivarrepresentant.

Då hemtjänstverksamheten är en föränderlig verksamhet ser vi även att du är en person som trivs med att arbeta under högt tempo och är lösningsfokuserad. Vi förutsätter att du har en vilja att bidra till verksamhetens utveckling och att skapa bra förutsättningar för god vård och omsorg för våra kunder.

Kunskaper i ParaGå/ParaSol, eller likvärdiga system.

Goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel, Power Point och Outlook).

Tidigare erfarenhet av målgruppen:
Du behöver ha minst ett, men helst två år eller mer sammanhållen erfarenhet från arbete med målgruppen (personer med behov av hemtjänst)

Tjänsten gäller från och med 2016-07-01 och tillsvidare.

Välkommen med din ansökan!

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: arbeta@bralivsverige.se

Företag
Bra Liv Sverige AB

Adress
Bra Liv Sverige AB
Krukmakargatan 22
11851 Stockholm

Kontorsadress
Varvsgatan 10B
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-600 04 44
E-postadress: arbeta@bralivsverige.se

Jobbnummer
2906149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bra Liv Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bra Liv Sverige AB: