Samordnare/planerare Hemtjänst och Hemvård
Casa Berget Ek. För. / Undersköterskejobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Casa Berget Ek. För. i Borås,
Mölndal,
Göteborg eller i
hela Sverige Casa Berget söker Samordnare/planerare för Hemtjänst och Hemvård i Borås
Publiceringsdatum2019-12-18Om tjänstenCasa Berget Ekonomisk förening söker en samordnare/planerare med placering vid vår nystartade avdelning i Borås. I nuläget är vår hemtjänst i Borås inne i en nystart där även samordnarens/planerarens roll till viss del är under uppbyggnad.
Arbetsplatsuppgifter
Vi söker dig som har erfarenhet av självständigt arbete som samordnare inom hemtjänsten eller annan vårdverksamhet. Det är även önskvärt att du arbetat själv som vårdpersonal inom hemtjänst. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper att agera, planera samt koordinera. Som samordnare har du ett nära samarbete med dina kollegor och enhetschefer samt med verksamhetschefen. Detta för att se till att våra omsorgstagare får sina beviljade insatser.
Vidare tar du ansvar för verksamheten ur ett helhetsperspektiv vilket innebär att du ombesörjer de behov som uppstår samt följer den ständiga utveckling som verksamheten kräver att genomgå. På så sätt erbjuder vi dig stora möjligheter till att påverka dina arbetsuppgifter, vara kreativ samt komma med egna förslag och idéer och implementera de lösningar som du finner passar för arbetssituationen i fråga.
Du kommer därför bli "spindeln i nätet" inom vår hemtjänst, ansvara för schemaläggning och bemanning på kort - och långsikt. I din roll som samordnare har du både interna och externa kontakter såsom, biståndshandläggare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, anhöriga, läkare samt andra myndigheter. Du kommer behöva följa upp insatserna och beställningen med omsorgstagarens kontaktperson. Därigenom se till så att beställningen överenskommer med behovet och omsorgstagens mål och sålunda kontakta bistånd hos kommunen. Planeringen görs enligt kundernas önskemål och personalens förutsättningar.
Vidare arbetar du nära enhetschefen med vilken du har regelbunden kontakt för exempelvis redovisning av utförda timmar samt personalens arbetstid varje vecka.
Du kommer att:
• planera insatser enligt Socialtjänstlagen, ha ansvar för den dagliga planeringen av hemtjänsten
• planera och fördela ut uppdrag från kommunens biståndshandläggare och hälso- och sjukvårdsinsatser från hemsjukvården.
• upprätta genomförandeplaner i samråd med brukaren samt kontaktpersonen
• säkerställa dokumentationsskyldigheten enligt socialtjänstlagen
• göra hembesök hos våra nya kunder samt vid förändringar
• handleda personal
• ha löpande kontakt med vårdcentraler och biståndshandläggare
• arbetsleda vid gruppmöten och andra möten
• samarbeta med enhetschef i semesterplanering, ledigheter osv.
• korttidsrekrytera inom hemtjänsten samt hantera schemaläggning
• vara en länk gällande kontakter med biståndshandläggare, hemsjukvård, personal, brukare och anhöriga samt mellan medarbetare och enhetschef
• vara delaktig i att ta fram statistik, uppföljningar och verksamhetsrapporter
• i övrigt ansvara för att arbete sker i enlighet med verksamhetens mål och vara delaktig i arbetet för ständiga förbättringar
• vara redo för inhopp i omsorgsarbetet som kan förekomma
• svara på frågor som uppstår i verksamheten och vara tillgänglig per telefon samt svara medarbetare i våra gruppchattar
Det är viktigt att brukaren ska vara i fokus och att kringtiden minimeras så långt det går. Samordnaren/planeraren är direkt underställd enhetschefen.
Kvalifikationer
Du ska ha utbildning som är minst gymnasienivå/undersköterska och gärna erfarenhet av samordning.
Du ska vara serviceinriktad, positiv och lyhörd samt ha lätt att skapa relationer där du värdesätter respekt samt har ett arbetssätt som kännetecknas av tillit och förtroende. Du ska kunna arbeta självständigt men hantera många arbetsuppgifter samtidigt samt ta snabba beslut, vara anpassningsbar och stresstålig men även förstå värdet av ett gott samarbete inom organisationen. Det är av vikt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, bra dokumentations förmåga och goda kunskaper i uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket då vi har dokumentationsskyldighet enligt socialtjänstlagen.
Du ska ha mycket goda datakunskaper och bör ha arbetat inom hemtjänst eller omsorg tidigare. Erfarenhet av datasystem som Viva/Treserva, TES, Time Care är meriterande.
Vi söker därför dig som är strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att ta till dig nya processer och system. Arbetet kräver att du är engagerad, ambitiös och noggrann, men samtidigt flexibel och kreativ. Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina medarbetare och sprida god stämning på din arbetsplats. Ett gott bemötande där individen sätts i fokus skapar en eftersträvansvärd arbetsmiljö där vårt mål är att alla ska trivas; chefer, personal och omsorgstagare.
Anställning
Timanställning under uppbyggnadstiden som sedan ämnar att utmynna i en heltids tillsvidareanställning men som kan inledas med en 6 månads provanställning. Tillträde 2020-02-10 eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Bifoga CV och personligt brev.
Kontakt:
Isabell Lörinczy, Enhetschef tfn: 076-166 14 55;
Erika Lörinczy, VD tfn: 0766272862
ansökan skickas till:
isabell.lorinczy@casasverige.com Lön
Timlön som vid heltid övergår till fast månadslön.
KvalifikationerAdministrativ assistent 2-4 års erfarenhet
Gymnasial utbildning/undersköterska/inom Socialt arbete och omsorg
Svenska
B Körkort
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-17
AdressCasa Berget Ek. För.
Borås
50647 BORÅS
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Casa Berget Ek. För. Borås (
visa karta)
506 47 BORÅS
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
isabell.lorinczy@casasverige.com Arbetsplats Casa Berget Ek.f
Jobbnummer 5008813
Observera att sista ansökningsdag har passerat.