Samordnare inom LSS

Sollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret i Sollentuna

Kvalitet, mångfald och valfrihet är viktiga begrepp för vård- och omsorgsnämnden i Sollentuna, som sedan många år tillbaka arbetar med konkurrensutsättning och valfrihet inom äldreomsorg och LSS-verksamheter. Vid Vård- och omsorgskontoret, avdelning funktionshinder, finns idag sju LSS-handläggare och två bostadsanpassningshandläggare. Avdelning funktionshinder leds av en avdelningschef som ligger organisatoriskt under förvaltningschef.
Vård- och omsorgskontoret söker en LSS samordnare som bland annat kommer att arbeta med samordning av insatser enligt Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS) och bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL), för barn, unga och vuxna personer med funktionsnedsättning. Uppdraget innebär att ta emot beställningar från LSS handläggarna och matcha beställningen mot utförare. Arbetet ställer stora krav på din förmåga att samarbeta med många olika parter som exempelvis individen, anhöriga, gode män/förvaltare, kollegor samt externa samarbetspartners. Du ska kunna ställa krav på utförare vid förhandlande av priser.
I tjänsten kommer ingå uppföljning av LSS insatser. Viss handläggning kan förekomma. Du ska arbeta med en behovsprognos för kommande behov av bostad med särskild service. Du kommer vara med i framtagande av nya service- och gruppbostäder enligt LSS. Du medverkar i planering, uppföljning och utveckling av verksamheten. Du kommer kvalitetsäkra de LSS beslut vi tidigare fattat. Du kommer att besvara enkäter och ta fram viss statistik
Arbetsuppgifterna är varierande och kan också förändras över tid, beroende på vilka frågor inom verksamheten som vi prioriterar.

Publiceringsdatum
2011-12-09

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom med inriktning mot äldre och funktionshinder eller motsvarande utbildning samt har god erfarenhet av arbete med personer som har funktionsnedsättning. Du skall ha flera års erfarenhet av utredning, handläggning och dokumentation inom vård och omsorg. Vi söker dig som har ett positivt synsätt och som har förmågan att se möjligheter. Du har en god organisatorisk förmåga och tydlig i din kommunikation såväl skriftligt som muntligt. För arbetet krävs god datorvana och innehavande av körkort. Vi kommer från 2012-01-01 arbetar i verksamhetssystemet Pulsen Combine. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övriga upplysningar
Lämnas av avdelningschef Anette Ceder tfn 08-579 216 23.

Arbetstider och omfattning
Tills vidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Företag
Sollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret

Adress
Sollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Jobbnummer
1102012

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Vård- & omsorgskontoret: