Samordnare inom boendestöd

Bra Liv Sverige AB / Vårdarjobb / Stockholm
2015-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare inom boendestöd" (publicerad 2016-01-05) ⬅️


Visa alla vårdarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bra Liv Sverige AB i Stockholm, Solna, Tyresö, Nyköping, Linköping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-02-23

Om företaget
Vi på Bra Liv Sverige ger omvårdnad och stöd till personer som på grund av ålder, sjukdom eller funktionshinder har svårt att klara av sin vardag. Vår målsättning är att våra kunder, efter egna värderingar och förutsättningar, får en bra livskvalitet. Vi anser att alla har rätt till ett bra liv. Vi riktar oss till personer med fysiska och/eller psykiska funktionshinder och arbetar inom tre områden: boendestöd, hemtjänst och personlig assistans.

En viktig uppgift för oss på Bra Liv är att bedriva en verksamhet med garanterat kompetent, lyhörd och ödmjuk personal. Verksamheten är grundad på respekt för kundens självbestämmanderätt och integritet. Vi finns alltid tillgängliga för våra kunder.

Dina arbetsuppgifter
Som Samordnare arbetar du med att schemalägga och planera våra boendestödsuppdrag. Du arbetar i samråd med kollegor och enhetschef och ansvarar för att våra kunders insatser och tider planeras samt fördelas på personalen samt att vid behov revidera planeringen.

Förutom planering innebär arbetet att bevara god kontakt med våra kunder och deras anhöriga samt att upprätta och bevara en god samverkan med våra externa intressenter, såsom biståndshandläggare, kommuner/stadsdelar, myndigheter, läkare, sjuksköterskor, hyresvärdar m.fl. Du ska verka för en positiv anda och god arbetsmiljö i arbetslaget.

Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Vi söker dig som är utbildad Socionom och/eller utbildats inom vård och omsorg, med erfarenhet av administrativt arbete. Du är engagerad och har förståelse för hur din planering hör samman med företagets ekonomi. Du är lyhörd och ser positivt på förändring. Likaså har du en förmåga att skapa struktur i ditt arbete och har goda kunskaper i Microsoft Office. Du skall ha arbetslivserfarenheter och kunskaper kring att arbeta strukturerat med personer som har neuropsykiatriska diagnoser, GAD, affektiva tillstånd etc.

Som samordnare ska du vara flexibel, kunna fatta snabba beslut och ha kundens behov i fokus.

Du har driv, är en naturlig "spindel i nätet" och brinner för kontaktskapande och att lösa problem och situationer som uppstår löpande. Du planerar och stöttar boendestödspersonalens dagliga arbete. Som Samordnare tar du emot biståndsbeslut och planerar således in nya insatser samt förändringar av pågående insatser. Du ansvarar för bemanning vid sjukdom eller semester. Vid behov hjälper du även till ute hos boendestödskunderna.

Då boendestöd är en föränderlig verksamhet ser vi även att du är en person som trivs med att arbeta under högt tempo och är lösningsfokuserad.

Tidigare erfarenhet av liknande arbete, schemaläggning och planering är meriterande.

Erfarenhet av vårdrelaterat arbete är meriterande liksom tidigare erfarenhet och intresse av att arbeta med planering och schemaläggning. Kunskap om våra verksamhetssystem ParaGå/ParaSol, eller likvärdiga system. Vi ser gärna att Du har goda kunskaper i Office-paketet.

Som person är du engagerad och drivande. Du är självgående och arbetar utifrån ett problemlösande förhållningssätt. Du är kommunikativ och pedagogisk samt har en god social förmåga. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet då tjänsten är en del i att vara arbetsgivarrepresentant.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Flera visstidsanställningar (föräldravikariat tom 2016-01-15 med möjlighet till förlängning).

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: arbeta@bralivsverige.se

Kontakt
Karvan Shian, Verksamhetschef 08-6000444 (Växel) 076-004 40 04 arbeta@bralivsverige.se

Företag
Bra Liv Sverige AB

Adress
Bra Liv Sverige AB
Krukmakargatan 22
11851 Stockholm

Kontorsadress
Krukmakargatan 22, 1tr.
Stockholm
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-600 04 44
E-postadress: arbeta@bralivsverige.se

Jobbnummer
2178147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bra Liv Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bra Liv Sverige AB: