Samordnare Biståndsenheten

Trollhättans Kommun / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Kommun i Trollhättan

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.

Publiceringsdatum
2023-02-10

Beskrivning av verksamheten
Biståndsenheten tillhör Trollhättans stads Omsorgsförvaltning.

På enheten utreds omsorgsbehov och fattas beslut om olika insatser enligt SoL och LSS för de invånare som behöver stöd och hjälp i sitt dagliga liv. Vi är organiserad i olika team och områden: Äldre och funktionsnedsatta, LSS, socialpsykiatri, färdtjänst, riksfärdtjänst och bostadsanpassning.

Vi befinner oss i ett spännande förändringsarbete där vi bland annat förändrar arbetsstrukturen, rutiner och dokumentation. Vi står inför att arbeta mer strukturerat med IBIC under 2023 och införandet av LOV.

Biståndsenheten har idag en samordnare på heltid och nu söker vi en till kompetent samordnare till en ny och spännande roll där du tillsammans med kollegor och chefer kommer vidareutveckla stödet och ärendehantering inom biståndsenheten. Denna samordnartjänst riktar sig i första hand mot äldre och funktionsnedsatta men en del arbetsuppgifter riktas mot hela enheten och fördelas mellan samordnarna. Som samordnare avlastar man också varandra vid behov.

Dina arbetsuppgifter
• Metodstöd individuellt till handläggarna eller i grupp utifrån gällande regelverk och IBIC
• Verksamhetsutvecklingsuppdrag. Utvärdera och förändra arbetssätt och rutiner för en ökad tydlighet, struktur
• Bidrar till att verksamhetens resurser används på bästa sätt
• Hålla gruppen uppdaterad inom aktuell lagstiftning och regelverk
• Omvärldsbevaka och nätverka med andra organisationer och myndigheter
• Delta vid Införandet av IBIC och LOV.
• Stöd till enheten vid in och utskrivningsprocessen och användandet av IT-tjänsten SAMSA

Hos oss erbjuds du ett meningsfullt arbete där du får utveckla din kompetens och vi lär mycket av varandra. Vi som arbetsgivare uppmuntrar till en aktiv fritid genom att erbjuda friskvårdsbidrag och friskvårdstimme och vi har även möjlighet till flexibel arbetstid.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har högskoleexamen från Socionomprogrammet eller Socialpedagogiska programmet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Har du tidigare arbetat som samordnare, 1:e biståndshandläggare eller 1:e socialsekreterare inom myndighetsutövning enligt LSS och SoL och med in- och utskrivningsprocessen i SAMSA är detta meriterande. Har du även erfarenhet av att vara processledare av införandet av IBIC och LOV är detta positivt. Arbetat ställer krav på att du även hanterar det svenska språket väl, både i tal och skrift samt innehar B-körkort.

För att lyckas i denna roll ser vi att du är trygg i dig själv, bekväm med att vägleda och ta en central roll i gruppen. Du är samtidigt ödmjuk och relationsskapande och trivs med många kontaktytor och växlande arbetsuppgifter. Du är lyhörd och har god social förmåga för att skapa bra och produktiva möten. Du är även mål- och resultatfokuserad och drivs av att vi tillsammans når verksamhetens mål. Vi ser vidare att du har en utmärkt förmåga att slutföra och följa upp, vara välplanerad och organiserad för att trivas i din roll.

Vi tror även att du med din positiva inställning ser möjligheter till utveckling inom verksamheten. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för denna tjänst.

Anställningsinformation
Bifoga gärna dina betyg med din ansökan.
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden.
För att arbeta hos oss behöver du uppvisa ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister. I samband med att du fyller i din ansökan, beställer du ett registerutdrag från polisens belastningsregister. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget, så beställ det i tid för att rekryteringsprocessen inte skall fördröjas, utdraget skickas hem till dig. Du hittar det på denna sida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.

Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/66".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trollhättans kommun (org.nr 212000-1546)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Trollhättans Stad

Kontakt
Jennie Halldén, Enhetschef
0520-497237

Jobbnummer
7433578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Kommun: