Samordnare arbetsmiljö-, lokal-, och säkerhetsfrågor, Solna stad

Solna kommun / Administratörsjobb / Solna
2024-11-01


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

På Solna stads socialförvaltning arbetar vi utifrån visionen; "vi är med och formar morgondagens socialtjänst så att våra klienter och brukare får förutsättningar att leva ett självständigt liv".

Nu söker vi efter vår nästa samordnare för arbetsmiljö-, lokal-, och säkerhetsfrågor. Vill du vara med och bidra till utvecklingen av välfärden?

Publiceringsdatum
2024-11-01

Om företaget
Socialförvaltningen består av barn- och ungdomsenheten, vuxenenheten, ekonomi- och arbetsmarknadsenheten och en stabsenhet. Förvaltningen har totalt ca 180 medarbetare.

Stabsenheten arbetar med förvaltningsövergripande frågor och består idag av 7 medarbetare med funktionerna controller, samordnare för arbetsmiljö-, lokal- och säkerhetsfrågor, administrativ controller, kvalitetscontroller, projektledare, verksamhetsstrateg samt alkohol- och tobakshandläggare.

Vårt erbjudande
- Ett omväxlande och meningsfullt jobb.
- Stort utrymme för engagemang och möjlighet att ta stort ansvar.
- En hybrid arbetsplats.
- Kompetenta kollegor och nära ledarskap.
- Lokaler centralt i Solna med närhet till tunnelbana, tvärbana och pendeltåg.

Vad innebär arbetet?
Tjänsten är uppdelad inom tre huvudområden: arbetsmiljö, säkerhetsfrågor och lokalfrågor. Inom samtliga av dessa områden ingår det att samordna, följa upp och utveckla förvaltningens arbete med dessa specifika frågor. I rollen förväntas du stötta med din kompetens mot hela socialförvaltningen. Arbetet innebär många kontaktytor, inom förvaltningen, staden och med externa.

Arbetsmiljö

Du följer utvecklingen av arbetsmiljöarbetet inom Solna stad, deltar i utredningar av arbetsmiljörisker, samverkar med huvudskyddsombud/skyddsombud, genomför och följer upp skyddsronder, deltar i arbetet med riskbedömningar, händelseanalyser och handlingsplaner. Du är sekreterare och föredragande i förvaltningens arbetsmiljökommitté, följer upp och uppdaterar förvaltningens "Lokala plan för det systematiska arbetsmiljöarbetet, SAM".

Säkerhet

Du deltar i stadens förvaltningsövergripande säkerhetsgrupp, leder och samordnar utbildningar i säkerhetsfrågor, är kontaktperson mot larmbolag, vaktbolag, låssmed mm. Du är administrerar tjänstelegitimationer och SITHS-kort, är förvaltningens kontaktperson mot stadens POSOM-grupp, samordnar utrymningsövningar och övningar kopplat till övriga larm.

Lokalfrågor

Du medverkar i verksamhetsutveckling, utredningar och projekt knutna till lokalfrågor, planerar och samordnar ombyggnationer. Du är kontaktperson mot hyresvärd och fastighetskontoret, följer upp avtal kopplat till våra lokaler och är förvaltningens representant i stadens operativa grupp för lokalförsörjning.

Vem söker vi?
Du har

- Akademisk examen, gärna med inriktning mot arbetsmiljö eller socialt arbete.
- Erfarenhet av arbete med fysisk och psykosocial arbetsmiljö och god kunskap inom arbetsmiljöområdet.
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har

- Erfarenhet av arbete i kommun, gärna inom socialtjänstens eller närliggande verksamhetsområde.
- Erfarenhet av arbete med säkerhets- och/eller lokalfrågor.

Som person är du flexibel, självgående och serviceinriktad. Du är strukturerad och strävar efter att planera, prioritera och organisera ditt arbete på bästa sätt. Du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta och har god förmåga att bygga relationer både intern och externt.

Mer information om ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast den 17 november.

Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin Nordström, stabschef, på 08 746 10 00 eller på elin.nordstrom@solna.se.

Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Ersättning
Månadslön, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/405".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solna kommun (org.nr 212000-0183)

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Stabsenheten

Kontakt
Elin Nordström
087461000

Jobbnummer
8990247

Prenumerera på jobb från Solna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna kommun: