Samordnare
Stockholms kommun / Undersköterskejobb / Stockholm
2022-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare" (publicerad 2023-03-21) ⬅️
Visa alla undersköterskejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hägersten-Älvsjö är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. I dag är vi stadens näst största stadsdelsområde med ca 130 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen erbjuder förskola och fritid, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel. Vi är drygt 3000 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa bra förutsättningar och service för de som bor i stadsdelsområdet.
ARBETSBESKRIVNING
Vi söker utbildad undersköterska med påbyggnadsutbildning som samordnare eller likvärdig administrativ utbildning.
Tjänsten som samordnare kräver att man är ordningsam, kan planera och organisera, är självgående och flexibel.
Arbetet innehåller i första hand administrativa uppgifter men det kan också förekomma vård- och omsorgsuppgifter vid behov.
Arbetet innebär ett nära samarbete med Bitr. enhetschef och arbetsuppgifter som ingår i samordnarens uppdrag är bland annat att:
- Bemanna utifrån ekonomiska ramar/budgeterade timmar
- Schemaplanera
- Administrera sjuk- och friskanmälan samt bedöma behov av ersättare
- Korttidsrekrytera och sommarplanering.
- Tillstyrka kortare ledigheter samt planera för dessa
- Kontrollera och registrera arbetstider i Medvind
- Planera verksamheten utifrån beviljade beslut
- Ansvara över larmbeställningar
- Bitr. enhetschef kan utöver detta även delegera andra arbetsuppgifter
KVALIFIKATIONER
Erfarenhet av liknande arbete är ett krav liksom goda kunskaper i det svenska språket. Goda datakunskaper, erfarenhet av Medvind och Parasol är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och du ska kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ta egna beslut. Du bör vara en god organisatör och kunna se helheten. Du behöver vara lyhörd, tydlig och ha en god samarbetsförmåga. Du tycker om att ta ansvar och är lösningsfokuserad. Du behöver ha en rak kommunikation och du ska vara drivande och ha en vilja att tillsammans med Bitr. enhetschef och övrig personal vidareutveckla vår verksamhet.
Du ska kunna samarbeta med övriga enhetens samordnare och gå in på varandras området vid frånvaro.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-11-22ErsättningMånadslön, individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/7946".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Stockholms Stad, Hägersten-Älvsjö SDF, Hägersten- Älvsjö hemtjänst
Kontakt Ruth Donoso Umatino
0850821517 Jobbnummer 7192509
Observera att sista ansökningsdag har passerat.