Samordnande registrator/arkivarie
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Utveckling & Service arbetar med stöd, service, styrning och samordning till förvaltningens verksamheter.
Vi har uppdrag att skapa strukturer i gemensamma styrprocesser inom personal, ekonomi, IT, upphandling och kvalitet. Utveckling & Service påverkas i hög grad av den utveckling och de omvärldsfaktorer som berör de operativa verksamheterna i förvaltningen.
Enheten Ekonomi & administration ansvarar bland annat för förvaltningens diarie och arkiv och denna funktion har idag 3 medarbetare, varav en tjänst har uppdraget att samordna funktionen och driva utvecklingsfrågor inom området.
Arbetsuppgifter Du har samordningsansvar för arbetsgruppen liksom samarbete med kollegor inom angränsande ansvarsområden. I rollen ingår ansvar för att driva ett utvecklingsprojekt för att förbättra och säkerställa dokument- och ärendehanteringen. Att sprida kunskap på förvaltningen om hur dokument- och ärendehanteringen ska ske på ett korrekt sätt ingår också. När förändringen är genomförd är du tillsammans med arbetsgruppen processägare för det fortsatta arbetet.
I dina arbetsuppgifter ingår även registrering av handlingar, arkivfrågor, gallring, d.v.s. dokument och ärendehantering samt övriga inom arbetsområdet förekommande arbetsuppgifter.
Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad arkivarie och/eller registrator eller har annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant utifrån arbetsuppgifterna. Det är meriterande om du har läst kurser i juridik. Vidare har du relevant yrkeserfarenhet från efterfrågade arbetsuppgifter och tidigare genomfört eller deltagit i utveckling av registratorarbete. Du har kunskap om de lagar som styr offentlig kommunal verksamhet och registratur/arkiv i synnerhet. Vi ser gärna att du deltagit i eller drivit projekt och har erfarenhet av något/några av följande områden socialtjänst, skola eller arbetsmarknad.
Då kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter är det av vikt att du kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du behärskar Office-paketet och det är en fördel om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet Evolution. Som person är du självgående, noggrann och har förmåga att strukturera ditt arbete. För att lyckas i din roll behöver du dessutom vara serviceinriktad, ha god kommunikations- och samarbetsförmåga samt hög social kompetens.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med placering på Östra kommunhuset. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2017-08-11
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Krüger enhetschef på tfn 044-13 60 65 eller Kajsa Jordevik tf verksamhetschef på tfn 044-13 61 76.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-07-03ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-11
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2017/677
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Krüger, enhetschef 0733-13 60 65
Kajsa Jordevik, tf verksamhetschef 044-13 61 76
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 3588284
Observera att sista ansökningsdag har passerat.