Samhällsvägledare, Kontaktcenter

Strängnäs kommun, Kontaktcenter / Receptionistjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Kontaktcenter i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 35 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt - nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet,
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!




Publiceringsdatum
2019-06-04

Arbetsuppgifter
Kontaktcenter är första kontakt för våra invånare som söker Strängnäs kommun i någon fråga.
Du kommer att träffa företagare, medborgare och kommunanställda och vara dem behjälpliga i flera olika ärenden, både analogt, digitalt och på det sätt som den digitala framtiden kräver.
Kontaktcenter startade våren 2018 och vi har sedan dess arbetat mycket med bemötande och service till dem vi är till för. Vi jobbar i team och mycket måna om att hitta rätt lagspelare.
Kontaktcenter jobbar för invånarnyttan i fokus, vi hjälper och lotsar företagare, invånare och kommunanställda. Kontaktcenter har byggt upp en hög servicekänsla som vi är stolta över och angelägna att behålla. Frågorna från företagare och medborgare är både högt och lågt, och vi är måna om att besvara alla frågor.
En central del i uppdraget är att känna till kommunens olika processer som exempelvis ansöka om bygglov, markupplåtelse och olika tillstånd för restauranger för att kunna vägleda rätt på ett professionellt sätt.
Du kommer även att ansvara för delar av våra tekniska plattformar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs med att serva kunder via telefon. Som samhällsvägledare hos oss måste du även trivas med ett högt tempo, vara nyfiken och viljan att göra det där lilla extra.

Du som söker ska även ha tidigare erfarenhet kundtjänst. Tyvärr är inte alla inkommande samtal av trevlig karaktär, där av är det viktigt att du även klarar av att hantera utåtagerande kunder.

Vi ser att du i närtid har erfarenhet av att hantera bygglov och/eller tillstånd för markupplåtelse eller restaurang. Vi ser att du har en stor förståelse för behovet av service för vårt näringsliv i kommunen.

Vidare söker vi dig som har mycket god servicekänsla och ett gott bemötande, även i stressfulla situationer håller du huvudet kallt och förser kunden med rätt information. Du som söker ska vara van att arbeta i flera olika IT-system samtidigt.

Du skall ha erfarenhet av att jobba med digitalisering och effektivisering av IT-processer i en tidigare yrkesroll. Vi jobbar i en stor förändringsprocess inom området så din tekniska kompetens skall vara bred och du skall ha erfarenhet från att ha ansvarat över tekniska plattformar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar vår värdegrund, respekt, utveckling, öppenhet och tydlighet.

I vår rekryteringsprocess kommer du att få sitta med och lyssna på inkommande samtal. Detta för att du ska få en så bra uppfattning som är möjligt om uppdraget som samhällsvägledare hos oss. Arbetsprov kan förekomma.


ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt ök. Vi kan tillämpa provanställning om max sex månader. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-24
Ange följande referens när du ansöker: 244/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Hjelm 0152 290 15
Katharina Andersson 0152 293 67

Företag
Strängnäs kommun, Kontaktcenter

Adress
Strängnäs kommun, Kontaktcenter
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Jobbnummer
4818082

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Kontaktcenter: