Säljstöd
Vedum / Inköpar- och marknadsjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Vara,
Grästorp,
Herrljunga,
Vårgårda,
Lidköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vedum i Vara,
Göteborg,
Linköping,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Ålder är visserligen ingen garanti för visdom, men vi vågar ändå påstå att vår långa erfarenhet gjort oss klokare. Vi har exempelvis lärt oss att vi ständigt måste utveckla nya lösningar för att leva upp till samtidens krav. Idag är vårt utvecklings- och kvalitetsarbete knutit till rutiner, program och certifieringar, men den starka viljan att tänka nytt har funnits i företaget sedan det grundades av snickaren Viktor Lindberg 1919. I dag är vi ungefär 300 anställda och omsätter ca 425 miljoner kronor. Det gör oss till Sveriges största familjeägda köks- och badrumsföretag. Men framför allt är vi ett företag som använder vår långa erfarenhet för att utveckla nya idéer.
Vi ser glädjande en fortsatt ökning av vår orderingång och utökar därmed vår säljstödsgrupp inom affärsområde byggprojekt med en ny medarbetare.
En av våra medarbetare i gruppen väntar barn och med anledning av detta söker vi även en föräldravikarie. Totalt söker vi därmed två nya medarbetare till gruppen.
Säljstöd med ansvar för offertberedning och ritningsarbete till projektförsäljning
Arbetet innefattar beredning av arbetsunderlag till försäljningsansvarig för aktuellt distrikt. Beredningsarbetet innefattar ritning av projektkök i vårt ritsystem Winner, beräkning och sammanställning av offertinformation för att sedan lämna åter till försäljningsansvarig för färdigställande av offert till kund.
Då projektet är sålt inleds projekteringsarbete med uppritande av projektets kökstyper. Här söker du under eget ansvar relevant information i förfrågningsunderlag samt direkt hos kund.
Dessa underlag lämnas sedan vidare till nästa led i vår interna process; tillvalskoordinator respektive projektkoordinator.
Kundkontakt är en viktigt del i arbetet och sker främst per telefon och mail. Kundmöten sker även vid behov i samråd med försäljningsansvarig.
Publiceringsdatum2014-04-02ProfilFör att göra ett bra jobb behöver du kunna arbeta strukturerat, hantera flera komplexa processer parallellt och bemöta både kunder och kollegor på ett bra sätt även när tempot är högt. Du är kundorienterad, sälj- och serviceinriktad samt har förmågan att se helheten.
Erfarenhet från arbete med anknytning till byggbranschen är värdefullt i rollen.
Ditt engagemang och ansvar i arbetet är viktigt för att nå ett gott resultat samt att du trivs och bidrar aktivt i en arbetsgrupp där alla jobbar tillsammans för att nå gemensamma mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Ett omväxlande och utvecklande jobb som du har möjlighet att själv påverka. Arbete i en engagerad, generös och trevlig arbetsgrupp. Yrkesmässig utveckling i ett expansivt familjeföretag som lever efter mottot "ett personligt och tryggt val".
Tjänsterna
Heltid på vårt huvudkontor i Vedum.
Tillsvidareanställning med tillträde snarast. Anställningen inleds med provanställning 6 månader.
Föräldravikariat med tillträde maj 2014 och dock längst tom augusti 2015.
Vill du veta mer
Välkommen med frågor om tjänsten till Anna-Karin Edwardson tfn 0512-576 32,
anna-karin.edwardson@vedum.seAllmänna frågor om att arbeta på Vedum besvaras av Birgitta Henriksson, personalchef, tfn 0512-576 06.
Så ansöker duDin ansökan behöver vi ha senast den 16 april.
För att vi skall kunna förbättra oss i vårt rekryteringsarbete vill vi gärna att du anger i din ansökan hur du fått kännedom om den lediga tjänsten.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagVedum
AdressVedum
Lövaråsgatan 6
53484 Vedum
Jobbnummer 1827304
Observera att sista ansökningsdag har passerat.