Säljledare Kassa/Schema - Stora Coop Åkersberga
Coop / Säljarjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Coop i Ospecificerad arbetsort Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se.
Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden.
Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.
Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en ny medarbetare till Stora Coop Åkersberga.
Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!
Som säljledare har du huvudansvaret för försäljning, resultat, bemanning, personalplanering, schemaläggning och att säkerställa konceptet inom ditt område. Du ansvarar för dina medarbetares dagliga arbetssituation och genom ditt ledarskap skapar du förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sina roller. I din roll som säljledare ingår du i ledningsgruppen och ni har gemensamt totalansvaret för butikens resultat och utveckling.
I ditt arbete ingår att:
Leda försäljningsarbetet inom ditt ansvarsområde
Skapa en säljande inspirerande miljö i butiken
Säkerställa den dagliga driften - bemanning, varuförsörjning, prisvård mm
Följa upp utvecklingen av försäljning, budget och marginaler
Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
Arbeta aktivt med fysisk förstörelse och svinn
Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, efterföljande av rutiner och regelverk etc.
Aktivt medverka till att Coops hållbarhetspolicy efterlevs
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 38,25 timmar.
Utbildning:
Gymnasieutbildning är ett krav
Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande
Erfarenhet/kompetens:
Bred erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning är ett krav
Dokumenterat goda resultat av försäljning i detaljhandeln är meriterande
Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande
Vi söker dig som har stort fokus på försäljning och en stark drivkraft att skapa lönsamhet. Du är kreativ och inte rädd för att testa nya vägar i ditt arbete. Vidare gillar du att arbeta i en ständig utveckling, ser och agerar utifrån hela butiken. Andra utmärkande egenskaper hos dig bör vara social, lyhörd, uthållig, god kommunikationsförmåga samt förmåga att kunna fatta beslut.
Publiceringsdatum2017-10-12KontaktUrval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100%, 38,25 timmar per vecka Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCoop
AdressCoop
Pilstugetorget
18440 Åkersberga
KontorsadressPilstugetorget
Jobbnummer 3746525
Observera att sista ansökningsdag har passerat.