Säljintresserad Kundrådgivare till Telia - Save Desk
TeliaSonera Customer Care / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Customer Care i Göteborg,
Karlstad,
Norrköping,
Stockholm,
Sundsvall eller i
hela Sverige TeliaSonera hjälper miljontals människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt genom att tillhandahålla nätanslutning och telekommunikationstjänster. Internationell styrka och lokal förankring är kombinationen som gör oss unika och som skapar en kundupplevelse i världsklass - hela vägen från Norden till Nepal. TeliaSonera har över 26 000 medarbetare världen över och under 2013 uppgick netto omsättningen till 101,7 miljarder SEK, EBITDA till 35,6 miljarder SEK och vinst per aktie till 3,46 SEK
Läs mer på
www.teliasonera.seHar du funderat över hur Telias Kundservice skiljer sig från andra? Vi är helt enkelt den största teleoperatören i Sverige och med de mest nöjda kunderna. Men vi nöjer oss inte med det, vår service måste bli ännu bättre. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är därför otroligt viktigt att vi får dem att stanna kvar. Därför är det viktigt att vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov. Vårt mål är att leverera en kundupplevelse i världsklass. Därför anställer vi fler engagerade medarbetare till Telias Save Desk.
Vi erbjuder dig
• Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
• Du kommer att arbeta i Telias kundservice Save Desk som är innovativ, modig och framåt
• Som en introduktion får du en gedigen utbildning inom våra tjänster, produkter, erbjudanden och stödsystem.
• Vi ger dig också grunderna i hur du hanterar det optimala kundmötet per telefon
• Vidare utbildas du kontinuerligt för att kunna behålla och utveckla dina goda kunskaper
• Som sporre erbjuder vi förutom fast grundlön, goda chanser till hög bonus och tävlingar på person- och teamnivå
• På sikt finns möjligheten att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia!
Publiceringsdatum2014-05-15ArbetsuppgifterDu kommer att hantera inringande annulleringsärenden avseende privatkunder genom Telias olika kundingångar och vända kunden till att stanna kvar/alternativt lämna med kvalitet. Detta gör vi genom att lyssna och förstå kundens behov samt informera och rekommendera kunden en lösning anpassat efter dess behov. Vi är måna om att alla kunder skall uppleva en excellent service. Ärenden kommer via telefon, mail eller annan ingång.
Vi skall vara genuint serviceorienterade inom den svenska bredbandsaffären med inriktning på att vinna tillbaka och behålla privatkunder som är på väg att lämna Telia som kund.
Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. 1-3 års arbetslivserfarenhet av försäljning och kundkontakter. Du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet och är van att arbeta i olika datasystem. Det meriterande med högskoleutbildning och säljutbildningar. Vidare är det till stor fördel om du har goda kunskaper i Telias produktportfölj.
För att lyckas i denna roll förstår du vikten av en nöjd kund och har du troligen tidigare erfarenhet av Win-back. Bland dina personliga egenskaper och förutsättningar finner vi följande:
• Du skall "älska" kundmötet och besitta ett gott affärsmannaskap
• Retorik - god kommunikativ förmåga i tal och skrift
• Argumentationsteknik - kunna stå upp för sina åsikter och även påverka andra
• Förmåga att genomföra en övertygande förhandling och samtidigt uppfatta köpsignaler
• Du är engagerad och driver mot uppsatta mål
• Du är stresstålig genom att kunna utföra produktivt arbete i situationer och i en miljö där arbetstakten varierar kraftigt
• Du skall kunna handla och snabbt fatta beslut som möter kundens behov för att få kunden att vilja fortsätta vara kund hos Telia
• Du har förmåga att genomföra svåra säljsamtal ofta med tekniska inslag på såväl svenska som engelska
• God förmåga att skapa resultat samt har lätt för att samarbeta med andra.
I den här rekryteringen kommer du att börja din anställning med en utbildning på ca 3 veckor med start vecka v. 27 eller v. 32 Därför söker vi dig som har möjlighet att börja hos oss 14/7 eller 4/8. Vilken utbildningsvecka som blir aktuell för just dig kommer diskuteras senare i rekryteringsprocessen.
Så ansöker duDu skickar in din ansökan via länken nedan, "skicka ansökan".
I den här rekryteringen samarbetar Telia med Manpower, men blir det aktuellt med en anställning kommer du bli anställd direkt hos Telia. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Manpower. Frida Dire på telefon 031-61 72 84 eller Mona Borkmann på telefon 031-61 72 94.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Bolaget förbehåller sig rätten att utföra bakgrundkontroller.
Välkommen till oss på Telia!
Arbetstider och omfattningHeltid Heltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Dire +46 31-61 72 84
FöretagTeliaSonera Customer Care
AdressTeliaSonera Customer Care
Mårbackagatan 9
12386 Farsta
KontorsadressMårbackagatan 9
Jobbnummer 1875406
Observera att sista ansökningsdag har passerat.