Säljcontroller till Telia!
TeliaSonera Broadband Services Sweden / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Broadband Services Sweden i Stockholm,
Norrköping,
Karlstad,
Jönköping,
Kalmar eller i
hela Sverige Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.
Brinner du för försäljning, vill arbeta med sälj- och tävlingsuppföljningar och samtidigt arbeta löpande med uppföljning och analyser? Då är det här rätt jobb för dig. Som Säljcontroller på Telia kommer du att ansvara för insamling, visualisering och uppföljning av säljmål och säljutfall inom Customer Operations - Bredband Sverige. Vidare kommer dina huvdusakliga arbetsuppifter vara att producera återkommande uppföljningar, rapporter och analysunderlag.
Vi erbjuder dig
• Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklas
• Du kommer att bl.a. arbeta med Telias Kundservice som är innovativ, modig och framåt. Vårt mål är att leverera en kundupplevesle i världsklass
• På sikt finns möjligheten att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du stannar hos oss på Telia och med tiden tar dig ann större utmaningar
Publiceringsdatum2012-11-19ArbetsuppgifterDu kommer att ansvara för den löpande säljuppföljningen av verksamheten enligt fastställda rutiner. Det handlar om att sätta säljmål för individer och team inför kommande månad till bonusberäkningar vid månadsskiften. Vidare kommer du sprida säljuppföljningen till ledare och medarbetare inom vår Kundservice. I arbetsuppgifterna ingår även att analysera och kommentera det löpande säljutfallet, lämna en veckorapport med förslag till vidare analys samt aktiviteter till ledare och ledningsgrupp. Du kommer även ta fram underlag som benchmarking mellan olika team samt underlag inför resultatuppföljning varje månad. Arbetet innehåller repetetiva beräkningsuppgifter varje vecka och månad men även möjlighet att påverka nya mallar och strukturer för uppföljning av verksamheten.
Det är du som målsätter, följer upp och utvärderar genomförda aktiviteter och samt tävlingar. Du tar även ett ansvar för hur data tas ur befintliga system och utveckling av nödvändiga rapportverktyg. Du ansvarar även för att upprätthålla och justera relevant information och dokumentation för målfördelning, bonus, provision och säljstyrning.
Vi söker dig som har
1- 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har också en Högskoleexamen på minst 120 högskolepoäng eller motsvarande. Du har kunskaper gällande Säljstyrning det vill säga hur en säljorganisation målsätts och följs upp. Vidare har du goda kunskaper i Excell, Kalkylering och LEAN. Vidare har du goda kunskaper i Svenska och Engelska.
För att du ska lyckas bra i rollen som Säljcontroller ser vi att du har en god analytisk förmåga och ett systematiskt förhållningssätt. Du har en kvantitativ förståelse och kan påvisa en innovativ förmåga. Vidare har du en förmåga att presentera samt visualisera resultat.
Så ansöker duDu skickar in din ansökan via länken nedan, "skicka ansökan".
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Rekryterare Rebecka Salomonsson 08 - 504 517 52 eller Chef för Säljstöd Christian Sandén 08 - 504 53 108.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Välkommen till oss på Telia!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-12-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRebecka Salomonsson, +46 725221722
FöretagTeliaSonera Broadband Services Sweden
AdressTeliaSonera Broadband Services Sweden
10663 Stockholm
Jobbnummer 1395477
Observera att sista ansökningsdag har passerat.