Säljare sökes till Stockholm
Intern Staben / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intern Staben i Stockholm,
Hallsberg,
Göteborg,
Umeå eller i
hela Sverige Logent AB
Om ...
Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistikområdet med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 2 000 anställda. Under 2013 beräknas Logent omsätta ca 1,5 miljard SEK.
Logent AB är auktoriserade genom Almega och ISO-certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.
Då Logent AB arbetar för en jämställd arbetsmiljö så ser vi gärna sökande från båda könen.
Publiceringsdatum2013-10-14Dina arbetsuppgifterTill Logent AB, en koncern med flera dotterbolag, söker vi nu en nykundssäljare som ansvarar för hela försäljningsprocessen. Tjänsten är placerad i Stockholm. Vill du jobba på ett spännande tillväxtföretag? Då kan du vara vår blivande säljare!
Dina arbetsuppgifterDu ansvarar för hela försäljningsprocessen från besöksbokning till överlämning till driftorganisation. I arbetsuppgifterna ingår att boka möten via telefon, genomföra kundmöten och säkerställa rätt erbjudande och lösningar. I produktportföljen ingår bemanningslöningar inom logistik, transportlösningar, konsulttjänster, utbildningar samt hamn- och terminaltjänster. Till ditt stöd finns ett nätverk av kollegor med mycket kunskaper inom logistik, bemanning och försäljning.
Du rapporterar till Logents Sälj- och marknadschef.
KvalifikationerProfilTidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning inom bemanningsbranschen eller logistikbranschen. För att lyckas är det viktigt att du förstår logistik och kan diskutera logistik på såväl praktisk som strategisk nivå kombinerat med en förståelse för sambandet mellan hög aktivitetsnivå och framgångsrik försäljning. Viktigt är att du kan bygga relationer på alla nivåer i ett företag och fungera som en kunskapsbank åt de företagen du arbetar mot. Dock är rätt person viktigare än rätt dokumentation.
B körkort är ett krav.
Du som person:
• Mål- och resultatinriktad
• Driven
• Förmåga att hantera affärer på olika hierarkiska nivåer i företag
• Relationsbyggare
• Utåtriktad
Vi ser även att du är social, självständig och har en positiv attityd. Du gillar att arbeta i ett högt tempo där tvära kast och snabba beslut är en del av vardagen. För att trivas med tjänsten bör du dessutom ha en hög arbetsmoral och vara stresstålig.
Stämmer detta in på dig så har vi en rolig och utmanande tjänst att erbjuda dig där du får chansen att tillsammans med oss fortsätta vår fantastiska resa. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter.
Tjänsten börjar med en provanställning på 6 månader som sedan övergår i en tillsvidareanställning om båda parter känner sig nöjda.
Start sker efter överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-04
Ange följande referens när du ansöker: 1172
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohnny Skeppstedt
FöretagIntern Staben
AdressIntern Staben
Hammarby Fabriksväg 29-31
12030 Stockholm
Jobbnummer 1675654
Observera att sista ansökningsdag har passerat.